– Performans je prošao izvanredno, dojmovi su bolji nego prije tjedan dana kada smo u Veneciji snimali film. Tada nije bilo prometa jer smo snimali u zoru, ali sada kada smo radili performans usred intenzivnog prometa venecijanskim kanalima, deseci tisuća ljudi snimili su Katu kako spava u bijeloj gondoli – kaže kustos hrvatskog paviljona na bijenalu u Veneciji Branko Franceschi o performansu \"Nesvjesno: Canal Grande\" multimedijalne umjetnice Kate Mijatović.
Kavez koji lebdi
Franceschi kaže da je performans bio doista nadrealan prizor i izazvao je nevjerojatnu pozornost.
– U gužvi na Canalu Grande, u spletu kanala, teško smo pratili gondolu u njenoj avanturi po Veneciji – rekao je Franceschi. Dogodio se i mali incident kada je Kata Mijatović ozlijedila nogu na izlasku iz gondole pa je morao biti odgođen njezin performans na otvorenju izložbe. Izložba Kate Mijatović \"Između neba i zemlje\" postavljena je u dvorani Tiziano, a izložbom dominira veliki kavez.
– Kavez koji lebdi usred prostora poziv je publici da uđe i unese svoj san u Arhiv snova, koji je globalno pristupačan. Oko kaveza postavljeno je 11 monitora koji su osobni arhiv Kate Mijatović, odnosno onog segmenta njezina rada koji se bavi nesvjesnim i snovima – objašnjava kustos.
Posjetitelje hrvatskog paviljona smještenog na Fondamenta delle Zattere dočekuje u atriju bijela gondola kojom je Kata Mijatović plovila Venecijom, a pred sam ulaz u izložbenu dvoranu postavljeni su ekrani na kojima se prikazuju videosnimke dvaju njezinih performansa koji su nit vodilja cijele izložbe.
Hrpa ugljena i kolica
Jedan je performans iz Venecije, a drugi je \"Spavanje između neba i zemlje\", što ga je Kata Mijatović snimila u skulpturi Ivana Kožarića, na terasi MSU-a. U dvorani izložena je, među ostalim, hrpa ugljena na kojemu su položena kolica. Branko Franceschi otkriva i značenje tog neobičnog eksponata: \"Ugljen koji je postavljen ispred kaveza odnosi se na performans Kate Mijatović iz 1999. ispred galerije Studenstkog centra u Zagrebu i nadahnut je također njenim snom. To je ujedno bila prekretnica u njezinu radu i od tada se počela baviti snovima\".