S puno se uzbuđenja isčekivala premijera popularne Donizettijeve opere "Lucia di Lammermoore" koje na sceni zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta nije bilo predugih četrdeset i pet godina. Na opće zadovoljstvo publike, premijera je završila ovacijama i to ponajprije za soliste koji su svakako onaj presudni faktor u interpretaciji Donizettijeve operne melodiozne malodrame.
No, odobravanje su zavrijedili i dirigent Marcello Mottadelli, baš kao i ugledni gost koji u najnovijoj zagrebačkoj izvedbi potpisuje režiju, scenografiju i kostimografiju, iskusni Pier Luigi Pizzi. Pizzijeva "Lucia" je u svojoj osnovi vrlo jednostavna i gotovo konvencionalna, bazirana na Donizettijevom belkantizmu i pjevačkim interpretativnim sposobnostima. Kostimi su pomalo vagnerijanski, a scenografija dojmljiva i ovisna o oblikovatelju svjetla Draganu Miciću. Odličan posao, kao i obično, obavio je i zborovođa Luka Vukšić.
Iako ova predstava ima i neke glazbene manjkavosti, one nisu bitno ugrozile njenu uvjerljivost za što su najzaslužniji bili solisti. A oni su, kako je opera išla prema svom tragičnom kraju, bili sve bolji i fokusiraniji. U ulozi nesretne Lucie koju je Donizetti opteretio s najviše pjevačkih zahtjeva zagrebačkoj se publici po prvi puta predstavila omiljena solistica zagrebačke Opere Ivana Lazar koja je tu ulogu pjevala prije desetak godina u Rijeci (u alternaciji s Lanom Kos). Njena potresna i duboko proživljena izvedba Lucijinog ludila s pravom je izazvala dugotrajno odobravanje publike i bila jedan od očekivanih vrhunaca premijere predstavivši Ivanu Lazar kao sopranisticu koja nema problema s visokim tonovima niti sa koloraturama. Svakako valja pohvaliti i odluku maestra Mottadellija da se za zagrebačku izvedbu osigura staklena harmonika na kojoj je nastupio Friedrich Kern, a čiji se zvuk idealno stopio sa zvonkim glasom Ivane Lazar.
A više nego ravnopravni partner Ivani Lazar bio je nacionalni prvak, tenor Tomislav Mužek u ulozi Lucijine nesuđene ljubavi Sir Edgarda di Ravenswooda. Na početku decentan, u završnim scenama opere, Mužek je ponovno dokazao i vrhunski muzikalitet i nenadmašnu dramatičnost. Scenski dominantan, a glasovno raskošan bio je bas Božo Župić kao Lucijin učitelj Raimondo. U ulozi lorda Enrica Ashtona nastupio je scenični bariton moćnog glasa Paolo Ingrasciotta, lord Arturo Bucklaw bio je zvučni tenor Shohei Ushiroda, a odličan dojam ostavili su i Josipa Gvozdanić kao Alica i Damir Klačar kao Normanno. Svakako valja istaknuti i odlično izveden zahtjevni sekstet iz scene vjenčanja koji je pokazao uzornu utreniranost brojnog izvedbenog aparata.