PREMIJERA U ZKM-u

Duhovita scenska nadgradnja ratnih eseja Slavenke Drakulić

Duhovita scenska nadgradnja ratnih eseja Slavenke Drakulić
15.05.2014.
u 12:21
Predstava počinje u maniri socijalističkih sletova podsjećajući nas na ključne elemente jugoslavenske mitologije
Pogledaj originalni članak

Eseji hrvatske novinarke, književnice i feministice Slavenke Drakulić mogli su još tada, devedesetih, Hrvatima poslužiti kao snažan katalizator za preispitivanje uzroka, ali i posljedica ratnih stradanja na području bivše Jugoslavije te individualnih sudbina u kolektivnom ludilu koje je zahvatilo naše prostore.

Nažalost, mnogi na to još nisu bili spremni (a pitanje je i hoće li ikada biti) pa je Slavenka devedesetih češće objavljivala u inozemstvu nego u Hrvatskoj, iz koje je emigrirala. Premijerna izvedba predstave "Kako smo preživjele" redatelja Dine Mustafića u Zagrebačkom kazalištu mladih njene je opservacije iz zbirki eseja objavljivanih devedesetih sagledala iz današnje perspektive, razradivši njihove elemente kroz osobne priče protagonistica – članica izvrsnog ansambla ZKM-a.

U maniri socijalističkih sletova, Katarina Bistrović-Darvaš, Nataša Dorčić, Jadranka Đokić, Doris Šarić-Kukuljica, Ksenija Marinković, Urša Raukar, Lucija Šerbedžija i Nina Violić u prvom su dijelu predstave publiku povele na nostalgično, ali ne i idealizirajuće putovanje kroz mitologiju bivše Jugoslavije izazivajući salve smijeha i odobravanja što je naglo utihnulo kada je pozornica efektno zavijena u crno, a narativ preuzeli fragmenti iz Domovinskog rata. Treći segment predstave otišao je nešto dalje od knjiga iz kojih je crpio temeljne motive prikazavši aktualne probleme tranzicijske zemlje u ekonomski poljuljanom EU, od preopterećenih bankovnih računa do novog vala crkvenog i građanskog fašizma.

Predstava je dinamična, vješto režirana, postavljena u jednostavnu ali upečatljivu scenografiju Dragutina Broza te oplemenjena humornim obradama pjesama uz koje su se (raz)gradile tri etape državne ideologije.

Glumice se u njoj odlično snalaze, a crnohumorna nadgradnja Slavenkinih eseja, iako pleše po granici banalnosti, uspješno je razgalila premijernu publiku zaradivši ogroman pljesak.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

VR
vrt
14:30 18.05.2014.

zbog ovakvih članaka i novinara/ki više ne kupujem Večernjak očito ću ga morati prestati pratiti i on-line žalosno je da se ovako olako koriste fraze kao "crkveni" i "građanski" fašisazm! a što je s liberalnim, krasno tolerantnim, progresivnim aktivizmom, koji je takav sve dok se nitko u društvu ne drzne misliti drugačije nego su si oni zacrtali??? nije li upravo ovako "suptilno" propitivanje uzroka rata (čitaj; nametanje kolektivne krivnje i genocidnosti Hrvatima) pravi fšizam??? već preko 2 desetljeća nositelji medija, gazde u kazalištima, kolumnisti i autori koji se do do krajnjih granica forsiraju...glasno, bezkompromisno i bez stvarno dijaloga ocrnjuju sev Hrvatsko, domoljubno, vjersko. ali srećom postoji sve više medija koji to ne podržavaju, pa tako imamo mogućnost pratiti vijesti i događanja nd drugim mjestima.

Avatar think pink
think pink
10:12 06.11.2014.

nažalost, predstava je čista katastrofa. ne zbog glumica - one su ok... ali tekst i dramaturgija su živi užas. ovakve predstave su rađene sredinom prošlog stoljeća. prepuno patetike, jeftinih štoseva koji više nikome nisu smiješni, milijun općih mjesta koja smo vidjeli već milijun puta, ponavljanja prastarih šablona i "štoseva"... sve u svemu - tužno i jadno. negledljivo. osim za ljubitelje onih predstava sa najjeftinijim humorom u jazavcu i vidri - ovo prava stvar za njih.