DJ Felver

Elektronika doživljava revival, ali u Hrvatskoj od nje profitiraju stranci

Foto: Hrvoje Štefotić
Foto: Niels Freiheit
05.05.2017.
u 13:19
DJ i producent Marijan Felver u zagrebačkoj Laubi priprema glazbeno-humanitarnu akciju. Razvoju elektroničke glazbe pridonio je i tehnološki napredak, koji je i glavni krivac za nestanak prvobitne romantike iz tog svijeta
Pogledaj originalni članak

Fanovi elektroničke glazbe 21. lipnja u Laubi imat će priliku čuti zvukove jednog od velikana svjetske elektroničke scene, Solomuna. Poznati njemački DJ i producent, porijeklom Hrvat iz BiH, nastupit će na lipanjskom Stereotipu zajedno s domaćinima, velikanom njemačke elektroničke glazbe Dixonom i spiritus movensom zagrebačke scene Felverom.

Elektronička glazba u Hrvatskoj doživljava snažan rast posljednjih godina, nakon stanovitog zatišja pred kraj prošlog desetljeća. A kako doznajemo od Felvera, nije to samo zbog festivala poput Ultre, stvar je puno dublja.



– Elektronička scena u Hrvatskoj razvija se od početka 90-ih, pa čak i od kraja 80-ih, a ja sam se uključio vrlo rano. Prolazili smo kroz trenutke slave, kada se činilo da stvari mogu postajati samo bolje, ali i kroz krizne faze, kada se činilo da će se sve ugasiti. Puno manjih inicijativa koje su u jednom trenutku sve rascjepkale, zaslužne su za sliku scene kakvu imamo danas – započeo je svoju priču Felver, koji je prije dvije i pol godine u starom kinu Mosor organizirao prvi Stereotip.

– Bilo je to u nedjelju popodne. U početku nismo vjerovali da će taj termin privući više od 300 ljudi.
A onda se dogodilo da su ljudi čekali ispred kina u redovima. Pa onda i Stereotip u Tucmanu, Novinarskom domu i u Beogradskom SKC-u – govori hrvatski DJ o događaju posebne energije, bez posebne pozornice, s gotovo izravnim kontaktom s DJ-ima za pultom.

– Lauba nam nije bila u planovima, no kada je dolazak najavio Solomun, morali smo odabrati prostor veći od dosadašnjih. Ovaj put nećemo nastupiti u nedjelju popodne, jer Solomun ima svoju dugogodišnju i sada već kultnu rezidencijalnu večer na Ibizi upravo tada. Srijeda, kao središnji radni dan u tjednu činila nam se posve prikladnom. Želja nam je sa Solomunom i Dixonom spojiti dva svijeta iste glazbe. Neće to biti prvi put da nastupaju zajedno, bili su headlineri na Coachelli, isto će tako biti i na Exitu – pojašnjava Felver.

Elektronička scena i kod nas posljednjih godina doživljava svojevrsni revival. Ona je danas puno veća, dinamičnija i razvedenija. Osim upornog angažmana svih sudionika koji ju sačinjavaju, za to je u jednoj mjeri zaslužan i tehnološki napredak, koji je s druge strane i glavni krivac za nestanak prvobitne romantike kojom je elektronička glazba u početku, ne samo kod nas, obilovala.

– Razvoju scene svakako da su pridonijele i sve strane inicijative kojima smo posljednjih godina svjedoci, a posebno na obali. Ne zbog kapitala, to ne, od toga mi nemamo mnogo, svi ti organizatori po obali dođu i odu, njihov je novac i u većini je njihova i publika. Ono što su festivali donijeli promjena je u načinu razmišljanja i rada u sredinama gdje se događaju, i u kojima sada već imaju višegodišnji kontinuitet, pa su se domaći ljudi kao i cjelokupne sredine morali prilagoditi velikom broju stranaca koji se pojavio. Ovdje postoji i paradoks, jer najveći je broj festivala u organizaciji stranaca, dok mi u isto vrijeme o njima nemamo nikakav ni koncept, a kamoli strategiju – upozorava Felver, dodajući da ni na državnom nivou nemamo uređen sustav prema kojemu bismo od toga nešto i uistinu zaradili.

– Šteta je što domaće strukture nisu prepoznale potencijal u takvim događajima koje bi eventualno organizirao netko ovdje. Oni malobrojni koji su u domaćim rukama za sada su više rezultat inicijativa entuzijastičnih pojedinaca. Smatram da bi uz prikladnu državnu podršku u budućnosti, pod uvjetom, naravno, da ova vrsta djelatnosti bude ipak prepoznata od ministarstva turizma i lokalnih institucija, vrlo lako kroz određeni vremenski period mogli konkurirati i onim najvećima – reći će zagrebački DJ.

Zašto InMusic nema elektroničku glazbu, teško je dokučiti, ističe Felver. Moguće je da je problem u financijama, moguće da se radi o umjetničkom smjeru koji netko drži ili pak osobnim ukusima, no svakako je šteta da je tako. Primjerice, posljednjih nekoliko godina novosadski Exit rast ostvaruje upravo svojom Dance Arenom!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.