RAB JAZZ FESTIVAL

Elma je glasom otapala kamene zidove drevnog Raba

Foto: Davor Hrvoj
Rab Jazz Festival
Foto: Davor Hrvoj
Rab Jazz Festival
Foto: Davor Hrvoj
Rab Jazz Festival
Foto: Davor Hrvoj
Rab Jazz Festival
11.09.2016.
u 12:42
Direktor Bruno Mičetić najavljuje još bolji festival iduće godine, a tridesetak velikih jazz imena već se javilo sa željom da dođu na Rab
Pogledaj originalni članak

Jazz je umjetnost. A upravo toj umjetnosti svjedočili smo u zadnju, nažalost kišnu, večer festivala. Organizatori su u šali rekli: ''Tako je uvijek kad Elma nastupa.'' Da, no kiša nije nimalo umanjila svečanost i posebnost koncerata koje je najavila voditeljica Katarina Bačić.

Tonsku je bend Damjan Grbac Giipuja odradio u trenu. Pravi profesionalci. S lijeva nadesno predstavljaju se sinoć vrlo raspoloženi violinist i svirač tradicionalnih glazbala Marko First, potom saksofonist Andreas Marinello, centralna pozicija pripada vođi benda Damjanu Grbcu, a na bubnjevima maestralni Tonči Grabušić kojeg jazz scena pamti po mnogim odličnim suradnjama u jazz glazbi.

Giipuja, koja iza sebe ima dva objavljena CD-a uvodi nas svojim autorskim skladbama u idilične prizore Istre i Primorja.

First svojim interpretacijama na sopilama svako malo izaziva ovacije u publici. Slijedi zaigrani ples Andreasovog saksofona i Markove violine, Damjan je mislima potpuno prenesen u izgubljenu stvarnost Mediterana kakav je nekad bio. Grabušić na bubnjevima daje sve od sebe i slijedi jazz spektakl. Kiša nije uspjela isprati jazz. Rab je jednostavno otkrio svoju novu veliku ljubav.

Giipuja nas uvodi u ''Nemantinjadu'', posebno glazbeno stanje osebujnog izričaja čiju emociju mogu dočarati i objasniti tek Giipuja i Grbac i to govorom univerzalnog jezika – jazzom. Ambijentalnost i seizmičko podrhtavanje srca u ljubitelja jazza izazvala je pjesma ''Pod Vrbnikom gradom''. Grabušićev solo podsjeća nas zašto je jedan od vodećih bubnjara na sceni i zašto treba odraditi tisuće koncerata da bi se ovako opušteno prepustilo zagrijanoj atmosferi na terasi.

Krcata terasa ovacijama ispraća završetak uspješnog nastupa benda. Zahvala Grbca i slijedi nova izmjena na podiju i brza tonska proba Elma Burnić trija.

Elma nije ni počela s ''Caravanom'', a već je zaradila buran pljesak. Jednostavno, Rab ju obožava, a to se potvrdilo kroz sedam uspješno održanih koncerata ovog ljeta na otoku. Jazz standarde koje je odabrala od posebne su važnosti za nju jer ju u izvedbi podsjećaju na sevdah.

Elma se odlučila predstaviti tradicionalni, ali i new sevdah, kako ona kaže. O čemu je riječ imali smo priliku čuti, no i osjetiti na vlastitoj koži kad smo se počeli ježiti u klavirskom uvodu Elmine autorske pjesme ''Loved'' koju je posebno emocionalno odsvirao Petar Ćulibrk. Uključuje se Toni Novak na kontrabasu. Elma glasom otapa kamene zidove drevnog Raba.

Uz autorsku pjesmu na engleskom jeziku, otpjevala je i dvije svoje sevdalinke ''Bosna nova'' i ''Jutro sviće'' koju je izvela, nenadano, s rapskim kantautorom Hrvojem Hodakom. Pjesme su popraćene ovacijama. Prepoznavši svog violinistu Firsta, poziva ga da im se pridruži što on sa zadovoljstvom i čini. Trio postaje kvartet, a onda slijedi Firstov show. Svaku pjesmu začinio je virtuoznim solo dionicama na violini koje su podizale publiku na noge i izmamile uzvike oduševljenja. 

Iza ponoći završava treći dan više nego uspješnog Rab Jazz Festivala. Vrijeme je učinilo svoje pa nažalost nije bilo prilike za jam session i after party. Direktor Bruno Mičetić najavljuje još bolji festival iduće godine. Već mu se najavilo tridesetak velikih jazz imena sa željom da dođu na Rab.

>> Čaroban koncert i luđački jam session

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.