Kada je ljetos cijeli svijet zaludjela "Barbie", činilo se da je riječ o filmu koji je u svom mikrožanru jedinstven, potpuno originalan i neponovljiv. Međutim, onda su se pojavila "Uboga stvorenja", film koji temi oko koje se i kroji "Barbie" dodaje jednu posve luckastu, uvrnutu i grotesknu notu.
A u središtu je izgubljena, naivna, dobroćudna mlada žena i njezina potraga ne samo za smislom u životu nego još više za samom sobom. I jedna i druga junakinja – Barbie i Bella – sanjaju o slobodi, a da nisu potpuno svjesne što je sloboda zapravo. No unatoč tome što ni same nisu sigurne što je to i kako se točno dolazi do toga, nešto duboko u njima ih tjera da svejedno slušaju svoj instinkt. Bez obzira na to koliko su naivne i, prema svim ustaljenim mišljenjima, nespremne na svijet i svu njegovu okrutnost, obje žive po principu da je dovoljno samo – bivati. Bez proračunatosti, kalkulacija, straha zbog što-bi-bilo-kad-bi-bilo, one jednostavno djeluju po svom bezazlenom instinktu dajući gledateljima jednu optimističnu i nevinu sliku svijeta. Zbog toga su oba ostvarenja toliko neodoljiva. I više od svega – potrebna.
S druge pak strane, i jedna i druga nam junakinja, koje su sjajno utjelovile i Margot Robbie kao Barbie i Emma Stone kao Bella, pokazuju razmjere slobode, a time se, posebice u "Ubogim stvorenjima", koji to čine puno preciznije, detaljnije, dublje i bogatije, otvaraju jako važna pitanja. Može li slobode biti previše? Može li sloboda biti zastrašujuća? Koliko je čovjek spreman na nju? Isplati li se uopće baš sve dati za nju ili je pametnije pronaći kompromis sa svijetom? To su tek neka od pitanja koja ostaju još dugo nakon gledanja.
I nije samo u tome veličina filma. Ovo je jedan od najboljih filmova grčkog redatelja ekscentričnog izričaja i estetike Yorgosa Lanthimosa ("Jastog", "Očnjak", Ubojstvo svetog jelena"). Pratimo Bellin životni put u kojem ona od žene koja živi pod staklenim zvonom postaje samosvjesna žena koja prije svega slijedi svoje srce. A Bella je svojevsran ekperiment dr. Baxtera (Willem Dafoe) koji je i sam bio eksperiment svog oca. Našao je jedan dan u rijeci mrtvu trudnicu koja je počinila suicid. Vratio ju je u život tako što je fetusov mozak ugradio u nju. I, iako je imala tijelo odrasle žene, Bella je u glavi bila novorođenče te je u skladu s razvojem svog mozga i spoznavala svijet, ne sjećajući se, naravno, prijašnjeg života. No malo-pomalo, spoznavala je što je u životu raduje – otkrivanje svijeta, ali još više istraživanje vlastite seksualnosti. Pa će tako, osim u avanturi s ljubavnikom (sjajni Mark Ruffalo) kojeg će dovesti do ludila, završiti i u pariškom bordelu... "Uboga stvorenja" film je koji ne donosi samo Lanthimosovu ludu i čudnu priču kao veliku umjetničku vrijednost nego i važne i divne ideje i lekcije kojih se vrijedi podsjetiti.