Spektakl glazbe u Nvom Sadu

Exit '08: Tvrđava glazbe i ogledalo neke buduće Srbije

Foto: import
Exit '08: Tvrđava glazbe i ogledalo neke buduće Srbije
14.07.2008.
u 17:52
Pogledaj originalni članak

Kažu da Novosađani u početku nisu baš bili oduševljeni pokretanjem velikoga glazbenog festivala u gradu. Gomile šarenih, glasnih i “nabrijanih” ljudi koje su zaposjele ulice i parkove stvarajući gužvu i pomutnju na svakom koraku, svakako su snažno prodrmale svakodnevicu usnule vojvođanske prijestolnice.

Vrlo brzo pokazalo se da korist koju Exit svake godine donese Novom Sadu i njegovim stanovnicima višestruko premašuje sve probleme i poteškoće koje donosi. Exit je u neku ruku i izlog, “teaser” za ono što bi Srbija u budućnosti mogla biti.

Službeno otvaranje i vatromet dogodili su se u 23 sata, kada je na glavnoj pozornici nastupio N.E.R.D. Iako su brže stvari natjerale na ples sve u krugu od dvjestotinjak metara, previše je bilo praznog hoda u obliku kvazirokerskih eskapada u kojima je fenomenalni prateći bend posve padao u drugi plan naspram kreveljenju Pharrella Williamsa i Chada Huga. Inače, prvospomenuti se “proslavio” sljedećom izjavom: “Srbija je zemlja iz koje dolaze istinski ratnici”.



Odlični The Streets
Nastup benda The Streets bio je uistinu odličan. Sve je zvučalo malo melodičnije i više dub-reggae, što uopće nije bilo loše. Jedan od najposjećenijih i najzanimljivijih koncerata prvoga dana bio je navodno oproštajni nastup sad već legendarnoga srbijanskog hiphop-kolektiva Bad Copy.

Drugoga dana svoje je odlično otprašio Paul Weller, a vrhunci njegova nastupa bili su psihodelične i žestoke produljene varijante pjesama “Shadow of the Sun” i “Whirlpool’s End”.

Većina prisutnih te večeri reći će vam da je i Primal Scream posve ispunio očekivanja iako je ponudio tek rokijanje. Golemu masu na Fusion Stageu privukli su reggae-junaci Gentleman & The Far East Band, a poslije njih u već doista poznim satima svirao je Let3.

Manu Chao bio je najveća i zapravo jedina zaista velika zvijezda subote. Ludilo je zahvatilo čak i one koji su stajali 200-300 metara od pozornice, a Manu i Radio Bemba Soundsystem i taj put svirali su furiozno i sjajno više od dva sata. Gogol Bordello i Juliette & The Licks bili su barem jednako dobri kao i u Zagrebu, a Dance Arenom gospodarili su Kruder & Dorfmeister.

Energija Sex Pistolsa
Završni dan potpuno bi protekao u vladavini punk rocka da nije bilo Ministryja, kultnog industrial metal benda kojemu je to bio jedan od zadnjih koncerata u karijeri. Oprostio se u veliku stilu – sviranjem najboljih stvari iz gotovo 30 godina duge karijere, s naglaskom na ključnom albumu “Psalm 69”. Već i na nastupu KUD-a Idijoti i Hivesa bilo je puno publike, ali kada je na scenu nakon 27 godina stupila Pekinška patka, već je cijeli prostor glavne pozornice bio krcat.



Sex Pistolsi vrlo su zorno pokazali zašto je dobro da nikada nisu snimili drugi album i zašto i sami inzistiraju na tome da su im današnje turneje samo žetve novca.

Energiju “Nevermind the Bollocks” odavno nije moguće ponoviti i tek kad ih danas vidite uživo, shvatite koliko su Pistolsi nekoć bili veliki. Na kraju, Exit '08. priveden je kraju tradicionalnim DJ-setom Marka Nastića, koji je počeo u 6.30 sati. Kada je točno završio, ne znamo – možda još i sad traje...


Najbolji na kontinentu

U svojoj osmoj godini festival ima reputaciju ponajboljega na kontinentu, bogat je i šarolik program na desetak pozornica i privlači više od sto tisuća posjetitelja, od toga možda su četvrtina stranci. Kombinacija “laloške” ležernosti i tolerancije prema drugima te upravo fanatične potpore svakom izvođaču atmosferu Exita čini tako posebnom. Nije to hipijevski festival ljubavi i mira, ali nije baš ni nadrealan konzumentski lunapark, u što se, primjerice, budimpeštanski Sziget odavno pretvorio.

Pogledajte na vecernji.hr