Bila je ovo burna godina na filmskoj sceni. Ostat će zapamćena po sjajnim filmovima poput „Poezije" Yun Jung-heeja, velikim blockbusterima poput finala Harryja Pottera, ali i skandalima koji su potresali domaću i stranu filmsku zajednicu. Tako je, primjerice, ovogodišnji festival u Puli umjesto o novim kvalitetnim filmovima brujao o Thompsonovu soundtracku za film „Josef", medijskom cirkusu oko „7 seX 7" Irene Škorić, te anonimnim lecima koji su preplavili festival, a u kojima se prozivalo Hrvatski audiovizualni centar na čelu s Hrvojem Hribarom za zloporabu položaja i mutne financijske transakcije.
Protjeran iz Cannesa
Burno je bilo i u susjednoj BiH, gdje je Angelina Jolie pokušavala snimiti svoj redateljski debi „U zemlji krvi i meda", praćena prosvjedima ratom traumatiziranog naroda. I dok je vlada BiH na koncu ipak podržala Angelinin projekt, za novi film Jasmile Žbanić bilo je manje političkog sluha. Nedugo nakon sarajevske odbijenice, njezin „Otok ljubavi" podržao je HAVC, i to kao ravnopravan domaći film, što je tu instituciju također izložilo žestokim napadima (a možda i rezultiralo pulskim pamfletima), iako joj ni korupcija niti nepotizam nikad nisu dokazani.
Skandal, ali nešto drugačiji, potresao je i festival u Cannesu. Usred konferencije za novinare, predstavljajući film "Melankolija", neurotični redatelj Lars Von Trier u neumjesnoj je šali izrazio simpatije za Hitlera. Dok su svjetski mediji mahnito prenosili njegove izjave, direkcija festivala protjerala ga je iz Cannesa, što se nije dogodilo čak ni osuđenom silovatelju Romanu Polanskom.
Negativan publicitet nije se znatno odrazio na uspjeh Von Trierova filma, jednog od onih koji su obilježili godinu. A iz nezavisne produkcije tu su još Malickovo „Drvo života", apokaliptični „U zaklon" Jeffa Nicholsa, „Nader i Simin se razvode" Asghara Farhadija, "Torinski konj" kao posljednji film velikog Bele Tarra i drugi laureati velikih svjetskih festivala koje smo imali sreće gledati i u domaćim kinima.
Mlaka domaća sezona
A na velikim stranim festivalima bilo je zanimanja i za naše filmove. Svoj međunarodni pohod nastavio je prošlogodišnji Grlićev "Neka ostane među nama", a kao nova, neočekivana zvijezda pojavio se "Marijine" Željke Sukove, otkvačena dokumentarno-igrana priča o pokojnoj baki Nine Violić premijerno predstavljena na Hot Docsu i festivalu Karlovy Vary.
U hrvatskoj produkciji istaknuo se "Koko i duhovi" Danijela Kušana, (uz "Duh babe Ilonke") prvi hrvatski dječji film nakon dugo vremena, koji je pokazao da za naše naslove u kinima i te kako ima mjesta i time ulio dozu optimizma u relativno mlaku domaću sezonu.
Na kraju, prisjetimo se i odlaska posljednje hollywoodske dive Elizabeth Taylor iza koje je ostalo čitavo blago filmova i dragulja, koji su početkom mjeseca prodani za nevjerojatnih 150 milijuna dolara.