KRITIKA

Filigranska priča

07.03.2006.
u 16:54
Pogledaj originalni članak

I dvije naučene riječi na "domaćem jeziku" "Dobra večer", koje je Lang Lang, najtraženija mlada 23-godišnja pijanistička zvijezda, izgovorio uoči najave bisa, provjereni su put do srca slušatelja. U dvorani "Lisinski" nastupio je kao solist u Chopinovu Koncertu za klavir i orkestar u e-molu uz gostujuće Bečke simfoničare i dirigenta Fabija Luisija.

Lang Lang zacijelo nije "herojski", bujni pijanist kakvi su u njegovoj dobi bili Ivo Pogorelić ili Evgenij Kisin, nego svoju interpretaciju temelji na finom, filigranskom oblikovanju detalja baš kao u slikovitom kineskom pismu ispisanom kistom. Tako prvi stavak pomalo ostaje bez svoje oznake maestoso. Posebnu pak pažnju posvećuje kristalno staklastom tonu, što mu osobito dobro uspijeva u "tišinama" središnje Romance neobično koncipirane akcentuacije.

I upravo vedro čupkavi akcenti i vrlo slobodno razumijevanje fraze Langovu izvedbu čine posebnom i na svoj način naelektriziranom, što je, kao i predanost i iskrenost nastupa, siguran put ponajprije do mlade publike. Dodatak, klavirska obrada tradicionalne kineske pjesme "Odraz mjesečine na jezeru", svojom prozračnošću ponajprije je bio prava legitimacija Langova senzibiliteta.

Malo su razočaranja donijeli Bečki simfoničari u Mozartovoj 25. simfoniji u g-molu i Schumannovoj Prvoj u B-duru, "Proljetnoj". Ponajprije to ide na dušu stanovitoj krutosti njihova šefa-dirigenta Luisija. Mozart je ostao ponešto suhog tona, neobičnih promjena tempa, izvedba ostala bez karakteristična brija i tragičnog tona koju ta Simfonija zacijelo nosi, što mnogi znaju, premda se rjeđe izvodi, i iz Formanova "Amadeusa". Ako ne činovnički, a ono mehanički prolaz krasio je Schumanna, a neke posebno zanimljive inicijative pokazivao je temperamentni timpanist.

Pogledajte na vecernji.hr