"trice" marija rašića

Filigranska svirka za siestu na paklenoj vrućini

Foto: youtube
Filigranska svirka za siestu na paklenoj vrućini
13.07.2021.
u 12:08
"Trice" je solo najnoviji album Marija Rašića, jednog od najprisutnijih domaćih basista.
Pogledaj originalni članak

Mario Rašić jedan je od najprisutnijih domaćih basista, jazzist kojeg šira publika poznaje po stalnom zaposlenju u rocku i hip-hopu. Već i podatak da je Rašić važan član Majki i pratećeg sastava Ede Maajke govori o njegovoj raznovrsnosti i sposobnostima, a ta neomeđenost žanrovima i stilovima osjeti se i u njegovim samostalnim instrumentalnim projektima.

Najnoviji je album “Trice” (Nota Bene Records), a Rašić ih je do sada nanizao nekoliko, od solo-albuma “Milje” iz 2012., preko sjajnog albuma Balkan Zoo Ensemblea do suradnje s Nebojšom Buhinom na Aftershock. “Trice” su još jedan primjer Rašićeva talenta, a za čovjeka koji je veći dio karijere proveo svirajući u velikim bendovima, s pažljivo strukturiranim pjesmama – koje je, kao u Majkama i sam često aranžirao i producirao – ne začuđuje artikulacija kojom je zaokružio sedam tema na “Tricama”.

Teško se odlučiti paše li vam više odlična, punokrvna svirka ili skladateljski dio u kojem Rašić pažljivo gradi zaokružene, jasne teme. Neke su fluidna mješavina jazz fusiona i etno elemenata (“Ghost Ship” će voljeti svi poklonici Bodana Arsovskog i Gare Tavitijana, tandem na koji podsjećaju Rašić i Dado Marinković na bubnjevima), a neke su toliko konkretne – uvodna “Bullfighting” s gudačima pasala bi i kod Stinga koji je, ne zaboravimo, ne samo pop-zvijezda nego i odličan basist – da bi uz vokal mogle funkcionirati i kao pjevane pjesme. Kao primjerena usporedba nameće se ona s Marcusom Millerom i njegovim albumom filmske glazbe “Siesta” na kojem je surađivao s Milesom Davisom, a i truba je obilato prisutna kod Rašića. Usporediva vrijednost autorskog rada, filigranske svirke i ambijenta sieste na paklenoj vrućini osjeti se i na “Tricama”.

Rašić nikad ne zaboravlja kompoziciju i sa suradnicima (Matija Dedić, Zvjezdan Ružić i Viktor Lipić na klavirima, Amir Karalić, Pavle Miljenović, Adam Semijalac i Ivan Kapec na gitarama, bubnjari Damir Šomen, Dado Marinković i Mirsad Dalipi, trubači Zvonimir Bajević i Marko Prepelić, violinist Visar Kuci) nudi album čije bi asocijativne teme komotno mogle biti filmska glazba, kad bi kod nas bilo više takvih projekata.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.