TRENDOVI

Hrvatska publika ne da se uvlačiti u regionalne projekte, a ni u sportsku nostalgiju

Hrvatska publika ne da se uvlačiti u regionalne projekte, a ni u sportsku nostalgiju
20.04.2015.
u 12:09
Distributer Blitz očekivao je barem 30 tisuća gledatelja, ali u tri tjedna "nostalgični košarkaški" film skupio je u nas jedva nešto više od pet tisuća
Pogledaj originalni članak

Srpski film "Bit ćemo prvaci svijeta", za koji je distributer Blitz očekivao da će biti mali hit hrvatskog kinorepertoara, još je jednom potvrdio da naša publika na ovakve teme i projekte ne reagira ni približno kao naši susjedi. U nešto više od tri tjedna prikazivanja film je u hrvatskim kinima skupio tek nešto više od 5.000 gledatelja, značajno ispod distributerovih očekivanja koji su išli do 30 tisuća, a da se ne govori koliki je to podbačaj u odnosu na rezultat u Srbiji gdje ga je samo u prvih deset dana vidjelo više od 100 tisuća ljudi.

Već se nakon premijere filma moglo vidjeti da je optimizam Blitza, redatelja Darka Bajića i brojne hrvatske ekipe nerealan. I samo je trebalo pričekati da se stvari poslože same od sebe.

Nepodudaranje interesa

Ali, više od tržišnog fijaska jednoga (slabašnoga) kalkulantskog filma, zanimljivo je konstatirati da se na hrvatsku publiku jednostavno ne može previše računati u ovakvim i sličnim regionalnim projektima pa i ne samo filmskim. Nije ovo nikakva politička konstatacija, niti je nezainteresiranost odraz politikantskog odnosa domaće publike. Radi se jednostavno o nepodudaranju u interesnim krugovima. Naša publika nije previše zainteresirana ni za regionalne TV projekte (nije se proslavio regionalni Big Brother, a ni aktualni X-Faktor ne ide baš prema očekivanjima, a da se o programu kanala N1 i ne priča), ne postoji veliki interes za regionalnim estradnim zvijezdama – osim što narodnjaci itekako imaju svoje kanale – a s izuzetkom "Parade" nismo nismo se baš euforično podavali ni regionalnim filmskim "natprojektima".

Srbi obožavaju gledati filmove i serije iz svojih "boljih vremena", posebno kada su vezani za sportske događaje i "Bit ćemo prvaci svijeta" samo je nastavak formule koju je uspješno inaugurirao serijal "Montevideo". Nogomet je u nas u prošlosti pridonosio šarmu Golikova debija "Plavi 9" (1950.) i Smojinoj seriji "Velo misto", ali hrvatska publika tu vrstu fascinacije sportskom nostalgijom nema.

Previše cjepidlačimo

Istodobno, gorljivi smo prvaci kada se treba zavaravati da smo velika svjetska sportska velesila u nogometu ili drugim sportovima. Ujedno je to i razlog zbog kojega se kod nas često razmišlja, ali se nitko ne odlučuje ozbiljno krenuti u neku našu TV sagu o kronologiji hrvatskog nogometa od Ice Hitreca (kojemu je Zlatko Vitez posvetio svoju aktualnu i gledanu predstavu "Plavi podrum") naovamo.

Slučaj serije "Crno-bijeli svijet" pokazuje i da smo skloni previše cjepidlačiti kada se radi o prikazivanju bilo kojeg segmenta još svježe povijesti. Misli li netko da to sve govori u prilog većeg ukusa domaćeg puka u odnosu na susjede – nemojmo se zavaravati. Jer, podsjetimo tek koliko lako najtrivijalniji bosanski humor prodire u hrvatski javni prostor i teze te vrste padaju u vodu. Radi se jednostavno o gubitku strasti prema ičemu, iako u slučaju "Bit ćemo prvaci svijeta" to nije nikakva izlika – osim prema umjetno stvorenim impulsima iz konstrukata sadašnjosti. U njima smo pravi prvaci svijeta!

>> U kina stiže "Bit ćemo prvaci svijeta", filmska priča o legendama

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

ZG
zg223
12:41 20.04.2015.

isto kao i clanak,6 pogleda u 30 minuta..pun pogodak

KA
Karas
14:12 20.04.2015.

ne zanima nas istocni region!!!

SA
samoborka
19:44 20.04.2015.

Zasto bi Hrvati gledali balkanske splacine? Ne pada nam na pamet.