KRITIKA

Gesta novog stila

24.10.2006.
u 17:01
Pogledaj originalni članak

Između nedavnog gostovanja u Švedskoj, Finskoj, Litvi... i predstojećega na Danima hrvatske glazbe u Beču, Hrvatski barokni ansambl, odmila zvan Hrba, otvorio je i svoj zagrebački ciklus koncerata u novoj sezoni.

Već se nekoliko godina njegovi dobro posjećeni koncerti odvijaju u Hrvatskom glazbenom zavodu. Ove sezone Hrba, od sedam koncerata u ciklusu, poseže i za literaturom iz kasnijih razdoblja. Jedan od razloga je svakako Mozartova godina, a ciklus su pod vodstvom Tončija Bilića (na slici) otvorili programom “Mannheimska škola”, djelima majstora u drugoj polovici 18. st. angažiranih na dvoru kneza Carla Theodora koji pišu za “pravi” orkestar i presudno utječu i na mladog Mozarta, odnosno oblikovanje klasičnog stila.

Na razmeđu pogleda u tadašnje staro i novo, Hrvatski barokni ansambl pod temperamentnim Bilićevim vodstvom donosi pregledne izvedbe pune svijesti o gesti novoga stila u nastajanju. Od Simfonije u D-duru “Reitersinfonie” Johanna Stamitza, dotiče se opernog pisma uvertirom uspješne “La Clamenza di Scipione” Bachova po Europi rastrčanog sina Johanna Christiana, sve do žive izrazitosti izvedbe Simfonije “Četiri doba svijeta” – zlatnog, srebrnog, brončanog i željeznog – bečkog majstora Carla Dittersa von Dittersdorfa.

Posebni je pak smisao konfekciji Koncerta za flautu, gudače i basso continuo Franza Xavera Richtera podario nenadmašni solist Dani Bošnjak na drvenoj poprečnoj flauti. I tako ozbiljno spreman prvi koncert novog Hrbina ciklusa najavljuje sezonu u kojoj će programi biti posvećeni Mozartu, Bachovim sinovima i njihovim suvremenicima, francuskom baroku, trublji u njemačkom baroku, Handelu u Italiji...

Pogledajte na vecernji.hr