Rizik se ponekad isplati. Tako je Jo Nesbø privremeno u zapećak gurnuo svog najvažnijeg glavnog junaka (inspektora Harryju Holea) koji mu je donio brojne ugledne nagrade, vrtoglave tiraže, ali i svjetsku slavu. Na policama hrvatskih knjižara upravo se pojavio roman “Sin” (Fokus, urednik Branko Matijašević, prijevod Iva Ušćumlić, 129 kuna), roman koji, sudeći po načinu na koji ga autor zatvara, započinje novi serijal ovog plodnog pisca, kojeg je hrvatska čitalačka publika upoznala i kao autora romana za djecu.
“Sin” je uzbudljiva priča o bijegu iz zatvora, ali i načinu na koji djeca ispaštaju grijehe svojih otaca, te razbijanju tajni koje se povlače godinama. Glavni junak je Sonny, teški narkoman, koji u zatvoru robija zbog brojnih ubojstva. Nesbø odmah otkriva da je on zapravo žrtveno janje, čovjek koji je kao dječak završio u zatvoru, potpuno rastrojen zbog samoubojstva oca (uz priznanje da je bio krtica koja je kriminalcima otkrivala policijske akcije) i majke, te tamo prihvaća krivnju za tuđa ubojstva. No, kada mu drugi zatvorenik prizna da mu je otac ubijen, Sonny bježi iz zatvora i kreće u osvetnički pohod na sve krivce. Na tragu su mu i policija i kriminalci, a kako se redaju stranice uzbudljive potjere, postaje jasno zašto je Nesbøu trebao odmak od Holea.
Novi, glavni lik u njegovo je pisanje vratio svježinu, ali i mogućnost da se poigra novim motivima (prva zaljubljenost, primjerice) koji nikako nisu išli uz ozloglašenog inspektora sklonog alkoholu i svim mogućim rizicima. Naravno, glavne karakteristike autorova stila i ovdje su jasno prepoznatljive: Nesbø piše britko i jezgrovito, čitatelja konstantno “prži” na vatri novih dokaza koji priču odvode u stalno novom smjeru. Kako to obično biva, bit će onih koji će tvrditi da je prošli serijal bio bolji i uzbudljiviji, ali treba se sjetiti da se i priča o Holeu razbuktala tek u trećem romanu. Ovdje Nesbø već u “Sinu” stvara uzbudljivog junaka za kojeg čitatelji “navija” unatoč ubojstvima koje niže kao na traci u tvornici Charlieja Chaplina. Zato je i glavno literarno pitanje nastavka: kako će autor uspjeti zadržati uzbuđenje, ali i Sonnyjevu simpatičnost.