ljetna pop ploča

Glazba uz koju kao da se u filmu iz 70-ih kabrioletom vozite po Azurnoj obali

Foto: youtube
Glazba uz koju kao da se u filmu iz 70-ih kabrioletom vozite po Azurnoj obali
09.08.2021.
u 10:51
Najbolji ovoljetni domaći soundtrack prvi je album grupe Marisol "Žene mape".
Pogledaj originalni članak

Odrednica “ljetna pop-ploča” za mnoge kod nas znači albume popunjene bedastim hitovima i jednostavnim, prvoloptaškim asocijacijama. No, još od vremena maestra Briana Wilsona “glazba s plaže” dala je neke od najboljih naputaka za odrastanje i svirački najbogatija rješenja u povijesti pop-glazbe.

Duo Marisol na prvom albumu “Žene mape” daleko je od Beach Boysa i tinejdžerske tematike, ali se njihov album može staviti u podvrstu ljetnih albuma, jer u glazbenoj podlozi nosi odlično pogođen sezonski ugođaj “vrućine s upaljenim mozgom” koji budi razne asocijacije i dvojbe u tekstovima pjesama, protkan inteligentnim pričama i dilemama koje govore o iskustvima odraslih ljudi. Budući da je sintagma “inteligentni pop” često crvena krpa domaćoj publici, valja upozoriti da se u albumu Marisol može uživati i specijalistički i “odokativno”, čak i ako ne uberete sve asocijacije koje donose njihove dream pop-vinjete.

A njih je akustično-elektronički dvojac Erol Zejnilović iz Elementala i Josipa na vokalima uspio sakupiti povezujući, okvirno govoreći, ritam bossa nove i elektroniku u sanjiv niz od devet pjesama najavljen singlovima “Kontrol frik” i “Pasivna agresija”. Iako je snimljen, aranžiran i produciran da zvuči “kućno” i intimistički, “Žene mape” majstorski postiže ugođaj i ambijent slojevite pop-glazbe povezujući sjajan ženski vokal, odlične tekstove i podlogu s brojnim sviračkim detaljima i ukrasima. Kao da ste u nekom filmu sedamdesetih u kojem se kabrioletom vozite po Azurnoj obali, Costa Bravi ili brazilskoj obali, a iza vas su u automobilu Serge Gainsbourg i Jane Birkin, “Žene mape” ponudit će vam najbolji ovoljetni domaći soundtrack. Još važnije, njihova dobro pogođena ambijentalnost nikada ne zapada u anemičnost, a u nekim pjesmama poput “Curice” zvuči otvoreno “moderno”. S bogato kolažiranim instrumentima i hipnotičkim nizovima vokala, radi se o suptilnim pjesmama koje vrve zgodnim detaljima u tekstovima i majstorski skockanoj instrumentalnoj podlozi.

Još bolje, tekstovi i pjevanje na hrvatskom jeziku ne oduzimaju ništa od internacionalnih znakova ovakve glazbe, nego im daje razumljivost. Nadajmo se i široj publici ako shvati kakav joj se odličan album nudi na ljetnom pladnju. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.