Čitam što govore sudionici neke razvikane i povoljno ocijenjene kazališne predstave. Kažu oni otprilike da su tim svojim djelom htjeli upozoriti na položaj žena u društvu.
Čitam to i ne znam da li da se smijem ili da plačem. Jer, tu njihovu predstavu vidjet će u najboljem slučaju koja tisuća ljudi. Je li to dovoljno da svijest o položaju žena postane društveno relevantna činjenica? Naravno da nije, pa je, dakle, jedan plemenit napor otišao u vjetar, i čovjeku dođe da nad tim pusti suzu.
Jer, u temelju cijelog projekta stoji teška zabluda: kad gledatelji idu u kazalište, onda to ne čine zato da bi im ondje netko solio pamet političkim idejama, nego zato da bi gledali predstavu, dok o politici oni sude na drugim mjestima. Utoliko je napor ovih kazalištaraca naprosto smiješan u svojoj neprimjerenosti.
Je li moguće da oni sve to ne znaju? Izgleda da je moguće, jer da znaju, ne bi bili ni tako oduševljeni ni tako samouvjereni. A čovjek koji je živio u socijalizmu može na taj njihov ushit samo zavrtjeti glavom. Jer, nas su tada tjerali da u knjigama, predstavama i filmovima govorimo o takvim temama kao što je položaj žena ili položaj radničke klase, a mi smo se nogama i rukama branili od te društvene narudžbe, misleći da bismo time unizili umjetnost.
A ovi sad umjetnici sami se nude za ideološke higijeničare, idu po svijetu njuškajući za društveno relevantnim temama, i nimalo se ne bune kad se na festivalima nagrade ne daju zato što je neka predstava dobra, nego zato što se bavi važnom temom i izražava politički korektan stav. Za onoga tko je u socijalizmu pisao, snimao ili stvarao kazališne predstave, to može biti i poučno, pa mu izazvati i grižnju savjesti. Jer, kad su nas u ono doba s govornica i s ekrana pozivali da progovorimo o položaju žena ili radnika, mi smo mislili da su oni koji to čine cinični i bezobrazni, pa nas žele upotrijebiti za svoje ciljeve.
A sad, kad vidimo ove mlade ljude kako se spremno uprežu u kola društvenih potreba, počinjemo misliti da su možda i oni birokrati zapravo bili iskreni. Nisu nas htjeli iskoristiti, nego su naprosto bili neuki, pa vjerovali u jednu slatku bajku. Iz toga pak slijedi da je vjera u angažiranu umjetnost – vjera da ona može biti i kvalitetna i efikasna – nešto poput skakanja s krova uz pomoć kišobrana: uvijek će se naći netko da to pokuša. A među takvima samo je jedan postao Tesla, a i to tek pošto se dobro ugruvao.
Gledatelji ne idu u kazalište da im netko soli pamet
Dinamo je ogromnom pobjedom zaradio bogatstvo od Uefe. Evo koliko dolazi u maksimirsku blagajnu
Ove godine nagradni fond elitnog klupskog natjecanja veći je nego ikad.
FOTO Kaotično u Novom Sadu: Razbijena stakla na gradskoj vijećnici, izlivene i fekalije. Policija baca suzavac
Nekoliko tisuća građana okupilo se u utorak navečer na prosvjednom skupu u Novome Sadu zbog stradavanja 14 osoba u urušavanju betonske nadstrešnice na željezničkom kolodvoru, zahtijevajući da svi koji su izravno i neizravno krivi za tu tragediju podnesu ostavke, ali i da kazneno odgovaraju. Nadstrešnica je pala na ljude 1. studenoga i pritom je smrtno stradalo 14 osoba, uglavnom mladih, a tri su zadobile teške ozljede te su i dalje u kritičnom stanju
Slovan nije loša momčad, no Dinamo ga je razmontirao za rapsodiju na lijepom, plavom Dunavu
Prekrasno izdanje stadiona u Bratislavi bilo je inspirativno i nogometašima Dinama. Sjajna akustika koju su stvarali navijači obiju momčadi, bila je odlična podloga za ono što su pokazali igrači Nenada Bjelice na terenu.
Ovaj trend vratio se na velika vrata, a nose ga sve “it djevojke”
Bez dijeta i odricanja: Uz ovu vrstu prehrane masti se same tope, a uz to boostate zdravlje