Nakon festivalskih projekcija u Puli i Zadru, novi film \"Ljubav\" Michaela Hanekea dolazi u Zagreb, gdje će se prikazivati u programu Filmomanije, revije koja se u Cineplexxu održava od 20. do 30. rujna. Svaki ljubitelj filmske umjetnosti, a pogotovo ako je k tome štovatelj opusa tog velikog austrijskog redatelja, morao bi iskoristiti priliku da pogleda film, u kojem glavne uloge tumače legendarni Jean-Louis Trintignant i Emmanuelle Riva i koji je jedan od najzaslužnijih dobitnika Zlatne palme u recentnoj povijesti Cannesa.
U fokusu te iznimno emocionalne drame bračni su partneri Georges i Anne, oboje umirovljeni profesori glazbe iz višeg srednjeg sloja, koji uživaju u zajedničkoj starosti odlazeći na koncerte klasične glazbe i čitajući novine uz jutarnju kavu.
Prekinuta idila
Jedno od takvih mirnih jutara prekinut će njen nagli stupor, koji potraje svega nekoliko minuta, ali je Georgesu jasan znak da s njegovom suprugom nešto nije u redu. Ispostavlja se da je Anne pretrpjela mali izljev krvi u mozak. Liječnici ga odlučuju sanirati operacijom, no medicinski zahvat ne uspije, a Anne ostaje oduzeta, prepuštena brizi požrtvovnog supruga.
Sam Haneke izjavio je da je napravio taj film kako bi se suočio s vlastitim demonima i strahom od neizbježnog kraja, a tjeskobu zbog starenja u \"Ljubav\" je prenio jezivom preciznošću, onakvom na kakvu smo se naviknuli u njegovim analizama duševnog ruba, u filmovima poput \"Pijanistice\" i \"Bijele vrpce\". U odnosu na te radove \"Ljubav\" je ipak znatno intimniji film, posve temeljen na emocijama i odnosu koji se razvija između dva glavna lika.
U rijetkim sporednim ulogama pojavit će se i Hanekeova muza Isabelle Huppert kao distancirana kći, nemoćna da prodre kroz opnu koju je Georges izgradio oko svoje umiruće supruge, odlučan da je poštedi ponižavajućeg dodira s vanjskim svijetom koji je i dalje pamti kao energičnu gospođu britka uma.
Tjera na propitivanje
Film se tako svodi na mučnu, dvosatnu studiju polaganog propadanja osobe koja nas je šarmirala u prvim kadrovima filma, što će ispuniti bolnom nelagodom svakoga tko je ikad izgubio starijeg člana obitelji, ili se pak i sam približava finalnim godinama života.
Naime, \"Ljubav\" je toliko vješto režiran i odlično odigran film da je nemoguće izbjeći emocionalni transfer i propitivanje vlastita straha od smrti – gledajući ga, čovjek na trenutke poželi iščupati vlastitu utrobu.
KLJUČNA SCENA Vitalna gospođa u trenutku postaje ruina