Prema istraživanju “Best Buy Award”, koje je proveo Centar za istraživanje tržišta GfK, Hrvatsko narodno kazalište još uvijek je kazališni pojam broj jedan za hrvatske građane. Koje točno hrvatsko narodno kazalište? To je već manje važno.
HNK je izabralo 9,6 posto ispitanika kao kazalište koje nudi najbolji omjer kvalitete i cijene. Jednako je toliko ispitanika istaknulo i, konkretno, HNK Zagreb, 5,5 posto ispitanika navelo je zagrebački Kerempuh, a nadalje su na listi HNK Rijeka (4,5 posto), HNK Split (4,5 posto), Gavella (4,2), Komedija (4,2) i HNK Osijek (3,7).
Rezultati “anketarski”
Premda ne treba sumnjati u ozbiljnost provedbe ankete, premda se ne govori mnogo o strukturi ispitanika, rezultati su tipično “anketarski” – očekivani i prije samog istraživanja, pa je pitanje o čemu zapravo govore. Najvjerojatnije ponajprije o tome da ljudi još uvijek, kada je kazalište u pitanju, glasuju više po nekom općenitom stavu koji ne mora imati nužno temelj u njihovu vlastitom iskustvu, odnosno da anketirani možda uopće i nemaju neko osobito vlastito iskustvo o tom pitanju. U takvoj situaciji, HNK, dakako, kao općenit naziv, stoji kao pojam kazališta, ali o finesama zašto i kako, vjerojatno, bilo bi previše ispitivati. Naime, upada u oči da među kazalištima nema nijednoga privatnog, izvaninstitucionalnog ili off-kazališta, što je možda i razumljivo jer su ova najrazglašenija, iako bi se vjerojatno Exit ili neko drugo takvo kazalište zasigurno našlo na popisu da se anketa radila malo dublje i studioznije.
Najbolje za djecu
Osim kazališta općenito, anketa je provedena i u okviru dječjih kazališta. U toj je kategoriji na prvom mjestu zagrebačka Trešnja (13 posto), a slijede Dječje kazalište Osijek "B. Mihaljević” (3,4), zagrebačka kazališta Kazalište lutaka (2,4) i Mala scena (1,5), Žar ptica (1,4) i Kazalište lutaka Rijeka (1,4).
Kazališnim kućama s najboljim rezultatima bit će dodijeljena nagrada “Best Buy”.
GFK, pa nije li to njemačka agencija za istraživanje tržišta ?