Desk Kreativne Europe – Ured MEDIA Hrvatske upravo je proslavio fantastične rezultate ostvarene u posljednjih sedam godina. Potprogram MEDIA u sklopu programa Kreativna Europa jedini je fond Europske unije namijenjen razvoju audiovizualne industrije. Omogućuje potporu europskim filmašima, podupire razvoj i distribuciju igranih i dokumentarnih filmova, televizijskih serija, videoigara i raznih audiovizualnih projekata. A naš Ured MEDIA Hrvatske itekako ima razloga za slavlje – hrvatski korisnici u razdoblju od 2014. do 2020. godine uspjeli su osigurati nevjerojatan iznos od 6,563.446 eura. Za te uspjehe uvelike je zaslužna voditeljica Deska Kreativne Europe – Ureda MEDIA Hrvatske Martina Petrović.
– U navedenom razdoblju osigurana je potpora za razvoj čak 49 hrvatskih dugometražnih hrvatskih filmova i TV serija te jedan kratki animirani film, dva televizijska projekta u sklopu zahtjevnog poziva za TV programiranje i četiri hrvatske videoigre. Četrnaest je hrvatskih kina i deset distributera osiguralo potporu putem mreže Europa Cinemas, a pet je filmskih festivala 2015. godine uspjelo prema osiguranim sredstvima pozicionirati Hrvatsku na visoko treće mjesto među 39 zemalja članica potprograma MEDIA, a dva hrvatska filmska festivala 2020. godine sudjelovala su putem poziva za mreže festivala – navodi nam hrvatske uspjehe Martina Petrović.
Neki od projekata koje je podržao DKE – Ured MEDIA Hrvatske tako su TV serija „Područje bez signala“ u režiji Dalibora Matanića i produkciji kuće Kinorama kao i Matanićev hit-film „Zvizdan“, međunarodni filmski festival Animafest, program stručnog usavršavanja ZagrebDox Pro te videoigra zagrebačkog studija Gamechuck „Trip the Ark Fantastic“… Dosad se nije dogodilo da nakon zaključenja poziva hrvatski korisnici ne osiguraju financijska sredstva potprograma MEDIA, otkriva nam Petrović, koja je izuzetno ponosna na činjenicu da se Hrvatska uspjela pozicionirati i nametnuti svojim rezultatima u odnosu na ostale zemlje članice Europske unije. Iako smo mala zemlja, odnosno zemlja niskog produkcijskog kapaciteta, pokazali smo da itekako možemo ići ukorak i s “velikima” – danas u potprogramu MEDIA sudjeluje 38 zemalja, a hrvatski su korisnici često pri samom vrhu ljestvice uspješnosti.
Mnogi se pri prijavljivanju na europske projekte i fondove često pribojavaju beskrajne birokracije koja ih očekuje. Što biste poručili mladim filmašima, producentima, autorima videoigara i ostalima koji prvi put kreću u razvoj nekog svog projekta, zanimalo nas je.
– DKE – Uredi MEDIA ponekad u očima filmskih profesionalaca i producenata djeluju kao institucije koje im žele otežati život. Iako svoj posao doista radim sa srcem, ne mogu filmaše posve zaštititi od birokratskih procedura koje moraju proći. Moj je posao organizirati sastanke s njima i proći kroz raspisivanje prijavnica te im pomoći savjetima, sugestijama i uputama kako bi njihovi scenariji i strategije za film bili prihvatljivi za određene natječaje. Desk ima zadaću pružati savjete i odgovarati na upite hrvatskih filmskih i televizijskih profesionalaca i autora videoigara objašnjavajući im različite strategije financiranja i kriterije prihvatljivosti njihovih djela, ali nastojim u isto vrijeme biti aktivna i u osmišljavanju i organizaciji inovativnih i kreativnih radionica – bitnih instrumenata izobrazbe, informiranja i umrežavanja – objašnjava nam Petrović koja se među iznimnim postignućima u svom životopisu može pohvaliti i organiziranjem prve konferencije u Hrvatskoj s fokusom na snažne žene u europskoj audiovizualnoj industriji 2018. godine, a na kojoj su sudjelovale predstavnice Europske komisije i Europskog parlamenta te brojnih udruženja, radionica, produkcijskih i distribucijskih kuća i festivala iz Hrvatske i Europe.
– Moram priznati da nije bilo jednostavno organizirati konferenciju jer sam se i sama prvi put susrela s određenim negodovanjem s raznih strana, čime sam bila zatečena. Međutim, vjerovala sam da je tzv. ženski pristup sa ženskim predstavnicama jedino ispravan i dobar te ustrajala u tome. Bez obzira na to što se međusobno poznaju i surađuju, same sudionice konferencije bile su zahvalne što su se okupile na jednome mjestu te dobile priliku otvoreno i iskreno progovoriti o svojim izazovima i uspjesima – govori nam.
A i proteklu godinu obilježenu pandemijom i brojnim izazovima u kulturnom sektoru, naš Ured MEDIA uspio je zaključiti odličnim rezultatima. Unatoč odgođenim i otkazanim festivalima i snimanjima, zatvorenim kinima i svim “novonormalnim” problemima, 2020. godina za Hrvatsku bila je rekordna i najbolja godina! Putem Potprograma MEDIA “izvukli” smo čak 2,260.241 milijuna eura pa se u nadolazećim godinama možemo veseliti povratku u normalu uz još mnogo izvrsnih filmova i videoigara s hrvatskim potpisom.