Ime velikog ukrajinskog plesača i koreografa Denisa Matvienka sve je zanimljivije hrvatskoj kazališnoj publici. Ne samo da su ga, u listopadu, imali prilike gledati, uz bok najvećim svjetskim i hrvatskim bletnim zvijezdama, na dvije Gala baletne večeri u zagrebačkom HNK-u, već zbog činjenice da upravo on 2025. godine preuzima ravnateljstvo Baleta HNK Split.
Matvienko se iz Zagreba u kojem je gostovao vratio u Ljubljanu gdje koreografira veliki klasični balet „Don Quijote" Ludwiga Minkusa, a čija je premijera zakazana za četvrtak 7. studenoga. U njegovom kreativnom timu je u hrvatski kreator, kostimograf i scenograf Neven Mihić, kojeg je za ovu predstavu angažirao direktor ljubljanskog baleta Renato Zanella.
Osječki kreativac koji nekoliko zadnjih godina živi i radi u Dubaiju, otkrio nam je detalje ovog velikog posla, a za taj smo ga kraći razgovor izvukli s jedne od generalnih proba na kojima je dovršavao zadnje detalje zahtjevnih kostima i scenografiji.
- Ovo mi je prva suradnja s opernom kućom u Ljubljani, ali i velikim Denisom Matvienkom, te sam zaista imao sreće da ovaj zajednički posao odradimo prije njegovog odlaska u Split. Ovo je veliki iskorak u mojoj karijeri, do sada sam radio druge balete naslove, ali balet "Don Quijote" posebno volim, a on je i uz „Orašara“ i najizvođeniji bijeli balet, rekao nam je Neven Mihić.
Otkrio nam je kako je rad na predstavi započeo prije godinu dana, kada su održani prvi kreativni sastanci, nakon čega su slijedile izrada likovnih i tehničkih skica, narudžbe materijala te sama izrada vrlo kompliciranih i detaljnih kostima, kao i scene. Riječ je, objašnjava Mihić, o jako puno kostimografskih i scenografskih promjena, a za njih je trebao pomno proučiti španjolsku povijest i kulturu tog vremena.
- Glazba mi je bila velika inspiracija; dominira španjolski melos, baletni brojevi stvaraju boju i formu, a vrući temperament i strast nose cijelu predstavu. Vizualni identitet predstave je svjež, dominiraju tople boje, dok je u primjerice uvodna scena obogaćena povijesnim zgradama, pozadinom neba i mora, da bi se taj bojama bogati prizor trga u Barceloni pretopio u prizor šume sa realističnom vjetrenjačom, govori Neven Mihić.
Otkriva i kako se u baletu koji je nastao na temelju velikog djela Miguela de Cervantesa, pojavljuju razni likovi poput španjolskih građana, flamenco plesača, cigana, toreadora..., a svatko mora na sebi imati kostim koji gledateljima otkriva karakter tog lika. Primjerice za glavnu žensku ulogu, uloga Kitri kreirao je četiri kostima, jer u toj se ulozi u viziji Denisa Matvienka izmjenjuju se čak četiri balerine.
Neven Mihić s veseljem i nestrpljenjem čeka premijeru baleta, ali i otkriva da se cijeli tim predstave raduje velikom gostovanju, jer nakon prvih osam izvedbi u Ljubljani, balet gostuje u Trstu, u tamošnjem Teatru Verdi sa još šest izvedbi.