'To je kazalište!'

I glumice HNK iz Zagreba u rimskom kazalištu Argentina

Foto: Boris Štitar/Vecernji list
I glumice HNK iz Zagreba u rimskom kazalištu Argentina
31.01.2016.
u 15:28
U Zagrebu su u predstavu bili uključeni, uz glumce i plesače, Orkestar i Zbor HNK u Zagrebu. Nakon zagrebačke praizvedbe, Evanđelje se pretvorilo u dramsku verziju u kojoj su Orkestar i Zbor zamijenjeni tonom, te slikama i video zapisima koje je Delbono snimao tijekom nastanka predstave.
Pogledaj originalni članak

"To je kazalište", jedan je od komentara talijanskih kazališnih kritičara predstave "Evanđelje", talijanskog umjetnika Pippa Delbona koja je stvorena u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu i koja je prikazana u čuvenom rimskom teatru Argentina od 19. do 30. siječnja. Sinoć je posljednju predstavu u Rimu puna dvorana pozdravila velikim pljeskom. To je različitija predstava od one koja je prošle godine izvedena u Zagrebu, jer nema orkestra i zbora, ali je ugodno iznenadila rimsku publiku.

Delbonovo "Evanđelje" je ambiciozan međunarodni kazališni projekt u zajedničkoj produkciji HNK u Zagrebu i Emilia Romagna Teatro Fondazione iz Modene te u koprodukciji s kazalištima Vidy iz Lausanne, Maison de la Culture iz Amiensa i belgijskim Kazalištem iz Liegea. To je zapravo, kako je napisano u brojnim komentarima u talijanskim medijima, "Evanđelje 21. stoljeća". Opisana su mnoga zla današnjice, od tragedije migranata do izrabljivanja imigranata. Sve je praćeno i snimkama, kao i glazbom, uz ostalo s Mozartovim "Don Giovannijem" do “Sympathy For The Devil” Rolling Stonesa, a glazbu za to Delbonovo djelo napisao je Enzo Avitabile. Glazbeni kaleidoskop daje dodatnu vrijednost djelu koje je work-in-progress, a završava s pjesmom Jesus Christ Superstar iz istoimenog mjuzikla. U Zagrebu su u predstavu bili uključeni, uz glumce i plesače, Orkestar i Zbor HNK u Zagrebu. Nakon zagrebačke praizvedbe, Evanđelje se pretvorilo u dramsku verziju u kojoj su Orkestar i Zbor zamijenjeni tonom, te slikama i video zapisima koje je Delbono snimao tijekom nastanka predstave.

Nakon Rima predstava se seli u Modenu (Teatro Storchi, od 4.-7. veljače 2016.), pa u Bolognu, u Teatro Comunale, od 25. do 28. veljače 2016., dok je prethodno u siječnju ove godine bila u Lausanni. Nakon Bologne ponovno će zagrebačka publika moći vidjeti to djelo (od 9. do 14. ožujka), pa će se preseliti u Francusku, pa opet u Italiju, u Milano itd. sve do i u 2017. godini. U predstavi su nastupile i glumice HNK-a u Zagrebu,  Nina Violić, Alma Prica, Vlasta Ramljak i Mirta Zečević.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

NE
Neba
16:58 31.01.2016.

dakle, koprodukcija se svela na dvije tri glumice, od kojih je jedna politicka akvizicija D. Vrgoc za podrivanje nacionalnog kazalista ..milijuni su potroseni na ovo zamagljivanje ociju...

Avatar comparator
comparator
17:10 31.01.2016.

Jel to predstava ili performans ?

LA
LaurenceofArabia
16:26 01.02.2016.

Pretpostavljam da koprodukcije ne bi bilo da Ministarstvo kulture nije injektiralo pozamasna sredstva kako bi se glumici sa slike stvorio privid inozemne karijere koju nikad nije imala. Nazalost, Violic i njoj slicni pomazu da se u Hrvatskoj stvori jedna bipolarna realnost a pritom ignoriraju umjetnici, glumci, glazbenici koji doista imaju medjunarodna priznanja i karijere bez toga da njihovi prijatelji iz Ministarstva kulture placaju putne i ine troskove. Zrinku se Cvitesic dosada profesionalno gotovo pa ignoriralo, a spominjalo ju se iskljucivo u tracerskom kontekstu. Nadam se da ce doci trenutak kada ce sira javnost shvatiti kako je Cvitesic daleko medjunarodno priznatija, nadarenija, ljepsa i ekspresivnija od straca koje nam se servira kao vrh hrvatske glume.