Peer Gynt u HNK Zagreb

Ibsenov klasik o norveškom mitskom junaku sjajan je i u suvremenom ruhu

Foto: HNK Zagreb
Ibsenov klasik o norveškom mitskom junaku sjajan je i u suvremenom ruhu
03.04.2023.
u 12:44
Koreograf Edward Clug svoju je verziju "Peer Gynta" prodao i bečkoj državnoj operi, a njegov konceptualni i suvremeni pogled na norveškog mitskog dramskog junaka premijeru je doživio na zagrebačkoj pozornici
Pogledaj originalni članak

Više nego uspješni slovenski koreograf iz Rumunjske Edward Clug svoju je verziju baleta "Peer Gynt" baziranog na glazbi Edvarda Griega i dramskoj poemi Henrika Ibsena uspio prodati čak i bečkoj Državnoj operi gdje je to djelo u dvije godine imalo dvadeset i četiri izvedbe.

Clugov konceptualni i suvremeni pogled na norveškog mitskog dramskog junaka s kojim se nije teško poistovjetiti praizveden je u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru 2015. godine, a zahvaljujući programskoj suradnji tog kazališta sa zagrebačkim Hrvatskim narodnim kazalištem imao je premijeru i na zagrebačkoj pozornici.

Maštoviti Clug odlično je iskombinirao Griegovu glazbu iz niza njegovih popularnih djela, a protočnu predstavu izgradio je uz stalne suradnike – scenografa Marka Japelja, kostimografa Lea Kulaša (kostimi su mu spektakularni), oblikovatelja svjetla Tomaža Premzla i autore kiparskih skulptura Ivu Nemeca i Milenu Greifoner. Raspoloženim orkestrom HNK suvereno je ravnao gost iz Velike Britanije Simon Robinson, a među instrumentalnim solistima valja izdvojiti pijanista Viktora Čižića, a tu je bio i gromki udio zbora HNK koji je uvježbao Luka Vukšić.

Srce svake baletne izvedbe pripada plesačicama i plesačima, a oni su u Clugovu uzbudljivom djelu koje ima glavu i rep bili i više nego nadahnuti i to napose u vizualno raskošnim i dramski sjajno razrađenim ansambl-scenama. Takuya Sumitomo u naslovnoj ulozi bio je maksimalno pokretljiv i sveprisutan na sceni, brz poput strijele koju ništa ne može zaustaviti. Scenski impresivan i metaforički sugestivan bio je Guilherme Gameiro Alves kao Jelen, a svojim se iskustvom nametnuo i Tomislav Petranović u delikatnoj ulozi Smrti. Među plesačicama imponirala je Lucija Radić kao Žena u zelenom, a postojanu Solveig decentno je dočarala Natalia Kosovac. Veliki potencijal ponovno je potvrdio i Taiguara Goulart kao borbeni Aslak. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.