Više nego uspješni slovenski koreograf iz Rumunjske Edward Clug svoju je verziju baleta "Peer Gynt" baziranog na glazbi Edvarda Griega i dramskoj poemi Henrika Ibsena uspio prodati čak i bečkoj Državnoj operi gdje je to djelo u dvije godine imalo dvadeset i četiri izvedbe.
Clugov konceptualni i suvremeni pogled na norveškog mitskog dramskog junaka s kojim se nije teško poistovjetiti praizveden je u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru 2015. godine, a zahvaljujući programskoj suradnji tog kazališta sa zagrebačkim Hrvatskim narodnim kazalištem imao je premijeru i na zagrebačkoj pozornici.
Maštoviti Clug odlično je iskombinirao Griegovu glazbu iz niza njegovih popularnih djela, a protočnu predstavu izgradio je uz stalne suradnike – scenografa Marka Japelja, kostimografa Lea Kulaša (kostimi su mu spektakularni), oblikovatelja svjetla Tomaža Premzla i autore kiparskih skulptura Ivu Nemeca i Milenu Greifoner. Raspoloženim orkestrom HNK suvereno je ravnao gost iz Velike Britanije Simon Robinson, a među instrumentalnim solistima valja izdvojiti pijanista Viktora Čižića, a tu je bio i gromki udio zbora HNK koji je uvježbao Luka Vukšić.
Srce svake baletne izvedbe pripada plesačicama i plesačima, a oni su u Clugovu uzbudljivom djelu koje ima glavu i rep bili i više nego nadahnuti i to napose u vizualno raskošnim i dramski sjajno razrađenim ansambl-scenama. Takuya Sumitomo u naslovnoj ulozi bio je maksimalno pokretljiv i sveprisutan na sceni, brz poput strijele koju ništa ne može zaustaviti. Scenski impresivan i metaforički sugestivan bio je Guilherme Gameiro Alves kao Jelen, a svojim se iskustvom nametnuo i Tomislav Petranović u delikatnoj ulozi Smrti. Među plesačicama imponirala je Lucija Radić kao Žena u zelenom, a postojanu Solveig decentno je dočarala Natalia Kosovac. Veliki potencijal ponovno je potvrdio i Taiguara Goulart kao borbeni Aslak.