Uskoro kabaret “Preko veze”, koprodukcija kazališta Kerempuh i Moruzgva

Ivan Leo Lemo: Za sve nepošteno i nelegalno krivi su muškarci

Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL
Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL
Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL
12.02.2019.
u 13:13
Pogledaj originalni članak

Pravi, punokrvni kabaret, onaj uz koji se smijemo znajući da nas humor u njemu istinski upozorava, čak i lupa po glavi, rijetka je “zvjerka” na domaćoj kazališnoj sceni. Od njega je rjeđa samo jaka ženska predstava, ona koja na scenu dovodi samo glumice. Odgovor na obje ove kronične kazališne nestašice nudi nova koprodukcija Satiričkog kazališta Kerempuh i Kazališta Moruzgva – kabaret “Preko veze” – čija je premijera u Kerempuhu zakazana za nedjelju 17. veljače.

Dive iz pet kazališta

Autor i redatelj Ivan Leo Lemo ovdje je na scenu postavio mnoge mane naše svakodnevice, a okupio je istinski moćnu ekipu u čak dva tima. Tri uloge glumice igraju u alternacijama: Jelena Miholjević/Ana Begić, Linda Begonja/Ecija Ojdanić, Ana Maras Harmander/Mirela Videk Hranjec, a u obje je postave Mila Elegović u ulozi prve Splićanke koja je postala zagrebačka gradonačelnica.

No otkud žene u priči “Preko veze”, kada je u našem društvu korupcija ipak muški posao, počevši već od toga da je premalo žena na moćnim položajima?

– Sve ovo loše, nepošteno i nelegalno dolazi od muškaraca. Muškarci drže vlast, a ta kaljuža vas žene očito nije uspjela do kraja zahvatiti. Sigurno ne bi bilo toliko nepravdi, korupcija, pa ni ratova, da žene imaju više moći. Zato su žene u ovoj predstavi i žrtve i krvnici jer žena koja preuzme ulogu svog muža ili svog oca, a sve iz nekog katoličkog drila, postaje još žešća. Ona je tada još veći zlostavljač, čak i kada toga nije ni svjesna – objašnjava Ivan Leo Lemo. On kroz kabaret vodi četiri priče koje se u jednom trenutku isprepliću, a sve pokazuju:

– Kada se ide preko reda, preko veze, svi koriste samo jedno objašnjenje i opravdanje: “Svi to rade.” To je taj zakon ispod zakona i time se bavimo u ovoj predstavi – kaže Lemo.

Ecija Ojdanić, glumica i osnivačica Kazališta Moruzgva, izuzetno je sretna što je njeno izvaninstitucionalno kazalište doguralo do prve koprodukcije s javnim kazalištem, a još više jer je u ovoj predstavi uspjela okupiti vodeće glumice iz javnih kazališta: HNK Zagreb, Gavelle, Komedije i Kerempuha.

– Zadnje tri godine razvijamo ovaj koprodukcijski model ne samo zbog neimaštine već i zato što je dobro da se kreativne snage povezuju. Zaista sam počašćena što nas je Kerempuh prepoznao kao dobrog partnera. Tako se izrodila predstava koja je, po mom mišljenju, potrebna i našem kazalištu, ali i našem društvu. Ovdje su na sceni četiri žene koje su sve u svom životu postigle preko veze, a čini se da smo svi zapeli u takvom načinu ponašanje i života – objašnjava Ecija Ojdanić koja također tvrdi da su upravo žene najveće žrtva društva u kojem ne postoji mjerilo kompetencije, znanja i sposobnosti, već samo tko je kome rođak, kum i brat.

– Cure su fantastične, čast mi je igrati u ovoj postavi i vrlo sam ponosna što su sve djevojke htjele ući s nama u ovu avanturu koja nije mala jer je riječ o praizvedbi komada. Sigurna sam da će publika voljeti ovu predstavu – tvrdi Ecija Ojdanić.

A ovaj kabaret za Milu Elegović znači i veliki povratak na scenu Kerempuha, gdje je, kako kaže, ostvarila ulogu koju nikada neće zaboraviti, onu u legendarnoj predstavi “Dobro došli u plavi pakao”, od koje je prošlo više od dvadeset godina.

– Privukao me tekst čim sam ga uzela u ruke. To je priča o onom trenutku kada te ulovi moć, kada “prodaš dušu vragu”. I ovo je komad u kojem radim sa sjajnim glumicama. Strašno su me inspirirale, one mene čine boljom glumicom – kaže Mila Elegović te ističe aktualnost ovog komada i tvrdi da će se svaki gledatelj zapitati: ”Kakav sam ja u odnosu na taj primamljivi zov moći?”

Najmlađa glumica u ekipi je Mirela Videk Hranjec, koja također ističe nevjerojatnu sreću da može raditi s ovom jakom glumačkom ekipom. Govori kako je ona u predstavu “uletjela” mjesec dana kasnije i kako se ozbiljno naradila da stigne svoje kolegice, ali i kakva je sreća svakog dana na probi gledati tako velike glumice kako “rade, dišu i rastu u ulozi iz dana u dan”.

Probila vlastite granice

Izazov kabareta bio je velik i za Lindu Begonju. Otkriva nam kako ne voli formu stand-upa ili monodrame, ne želi biti sama na sceni jer joj više odgovara igra u ansamblu, ali ovu ulogu čistačice nije željela ni mogla odbiti:

– Željela sam probiti tu svoju granicu, i to s čak sedam monologa u kojima sam sama na sceni – kaže Linda Begonja i ističe kako je ovo važna predstava jer se u njoj sve klasne razlike ujedinjuju u putu “preko veze”, gdje neki to rade iz pozicije moći, a neki iz krajnje nemoći. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.