– Cijela trešnjevačka arhitektura je proizašla iz svijesti o moderni – kaže Lilijana Domić, autorica koncepta i teksta uz izložbu "Mogući standardi moderne" upravo otvorenoj na pravom mjestu koje to dokazuje, u Galeriji Modulor Centra za kulturu Trešnjevke. Lilijana Domić smatra da je medijsko promišljanje suvremene arhitekture u Hrvatskoj započeo Antun Gustav Matoš raščlanjujući Kovačićev čuveni projekt za regulaciju Kaptola 1908. godine i tako odredio parametre za suvremenu kritiku arhitekture.
Radeći izložbu posvećenu Matošu, a oslonjenu na poznate studije Tomislava Premerla o moderni u poslijeratnoj arhitekturi Hrvatske i o odnosu moderne i avangarde, L. Domić se bacila na filigranski posao prepoznavanja i najsitnijih tragova moderne: registrirajući motive zvijezdi u brušenome staklu, kojeg je sve manje, na balkone, prozore, oštećene fasade, ali i trešnje, orahe, višnje, samonikle jasene, smokve, bazgu, jabuke... pokazalo se, kaže autorica, da je time bila u potrazi za urbanitetom mogućega „vrtnoga grada" koji se oslanjao na tradiciju malih vrtova. Bili su to produžeci špajz cimera naših baka...
– Modernu u nas zovu i zagrebačkom školom arhitekture između dva rata, a ova izložba želi osvijestiti vrijednosti zagrebačke arihitekture moderne, potaknuti prepoznavanje i čuvanje stila, konteksta i detalja – kaže Lilijana Domić, podsjećajući na važne naše stvaratelje i čuvare moderne.
Upozoravajući na značenje arhitekture "bez potpisa", koja se smatrala manje važnom a bitna je za modernu!
>> Institucija kojoj je Feđa Vukić odlučio napraviti biografiju i u kojoj je rođen Novi val