12. UrbanFestival

Izradom ručnog rada u Ilici započele ulične intervencije

Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
Foto: Damir Žižić/UrbanFestival
12. UrbanFestival
07.10.2012.
u 16:33
Ovogodišnje izdanje festivala bavi se politikama sjećanja odnosno o stavovima i pozicijama umjetnika iz bivše Jugoslavije koji su formativne godine doživjeli u ratnim i poratnim godinama, i rezultat je jednogodišnjeg kustoskog istraživanja
Pogledaj originalni članak

U petak je otvoren 12. UrbanFestival u HDLU-u dvjema izložbama, međunarodnoj skupnoj "Između svjetova" te samostalne izložbe "Laku noć (stanje tijela)" bosanskohercegovačkog umjetnika Mladena Miljanovića koji se bavi socijalnim i terapeutskim aspektima umjetnosti jer vlastiti umjetnički rad bazira na životnom iskustvu stečenom nakon rata u BiH. Festival se ove godine bavi politikama sjećanja, odnosno o stavovima i pozicijama umjetnika iz bivše Jugoslavije koji su formativne godine doživjeli u turbulentnim ratnim i poratnim godinama, i rezultat je jednogodišnjeg kustoskog istraživanja (Ivana Hanaček, Ana Kutleša i Marijana Rimanić).   Drugi dan festivala (subota) započeo je predstavljanjem rada iranskog Kurda Džamila Kamangera koji je izveo intervenciju na nekoliko lokacija u Ilici - pleo je tradicionalni ručni rad (intervencija se zove "Rad u Ilici") ispred praznih prostora koji su nekada bile male obrtničke i trgovačke radnje, a danas ih više nema. 

Plete iseljeničke vize

Kamanger je napravio dvije izokrenute radnje - prva je ona rodna jer umjesto očekivanja da žena plete ručni rad, to je učinio muškarac, a druga je da je ta situacija stavljena u javni prostor - ulicu iako se tradicionalno ručni rad pleo u kućama.  No, najzanimljivija je stvar ono što Kamanger plete - iseljeničke vize sa fotografijama i podacima koje imigranti vrlo teško ili nikako ne uspiju dobiti što je kao iranski Kurd iskusio na vlastitoj koži.

Solidarno u Oktogonu

Beogradski Kontekst Kolektiv je u Oktogonu predstavio intervenciju u prostoru " O solidarnosti - zašto je važno misliti o studentskim protestima 30-ih godina XX veka" koje su činili originalni letci i priopćenja iz 30-ih godina prošlog stoljeća, medijski izveštaji sa plenuma i protesta, policijski zapisnici, novinski članci, fotografije... koji svjedoče o represiji s kojom su se suočavali tadašnji studentski pokreti u svojoj borbi, u vrijeme bujanja fašizma neposredno pred Drugi svjetski rat.

 - Zanimljivo je bilo doznati koliko su tadašnji studentski zahtjevi slični onima koji su se prije tri godine dogodili u Zagrebu, kao i lani u Beogradu pa je rad upotpunjen montiranim izjavama i zvučnom atmosferom sa plenuma u Zagrebu i Beogradu, kaže jedna od kustosica festivala Ivana Hanaček. Dodaje i da im je veliki izazov bio upoznati javni prostor Oktogona koji ipak nije toliko javan kao što se čini; postoji hijerarhija prema kojoj se u prvi mah čini da trgovci koji ondje rade imaju pravo na korištenju tog javnog prostora. Čak i ulični svirači prostor koriste po dogovoru.

Koncert od zvukova mašina

UrbanFestival zbog državnog praznika  odmara u ponedjeljak, a u utorak će se  na Trgu Franje Tuđmana zbiti zanimljiv događaj - Luiza Margan izvest će "Koncert za šivaću mašinu i stablo" upravo stoga što se ondje nalazila nekada uspješna, a danas pokradena i uništena tvornica Kamensko. U apstraktnoj formi izvest će se kompozicija sastavljena od snimljenih zvukova šivaćih mašina snimljenih u jednoj od preostalih domaćih tekstilnih tvornica u Zagorju.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.