Ona voli bogatu, razmaženu i neodgovornu pijanduru koja joj je napravila dijete, a nju voli agresivan i isfrustriran muškarac koji joj znamen svoje ljubavi urezuje na lice, nožem. Ona je djevojka kojoj će njena ljepota donijeti samo nesreću u uskogrudnoj, licemjernoj, zlobnoj i zatucanoj sredini nekog moravskog mjestašca.
Emocije i atmosfera
Ona je Jenufa, naslovna junakinja opere češkog skladatelja Leoša Janačeka, koja se nakon više od pola stoljeća u petak, 27. travnja, vraća na pozornicu zagrebačkog HNK u režiji Ozrena Prohića, scenografiji Branka Lepena i kostimima Petre Dančević te pod svjetlima Zorana Mihanovića. Dirigent je beogradski maestro sa švicarskom adresom i vrlo respektabilnom međunarodnom karijerom Srboljub Dinić. Sudeći po muziciranju orkestra na jučerašnjem generalnom pokusu premijerne postave riječ je o vrlo iskusnom i muzikalnom dirigentu s autoritetom, a samo riječi hvale za suradnju s njim imala je i sopranistica Tamara Franetović Felbinger koja će na premijeri pjevati glavnu ulogu (alternacija joj je također domaća pjevačica Adela Golac Rilović). Janačekova glazba sačinjena je od samih emocija i atmosfere i ja volim od kad sam je prvi put čula pa me je vijest o zagrebačkoj predstavi razveselila, a ponuda da pjevam Jenufu oduševila – rekla nam je u stanci probe, s umjetnim ožiljkom, ali i zadovoljnim osmijehom na licu sopranistica.
Fascinantna I. Boljkovac
Uloga odgovara njenoj vrlo izraženoj emotivnosti i glasu u odličnoj formi. Na pokusu je fascinantna bila i visoka profesionalnost i scenska uvjerljivost Ivanke Boljkovac koja nastupa u ulozi Crkvenjarke, Jenufine majke, podjednako važne akterice u priči o nesretnim ženama iz crne kronike. Oba muškarca koji će odrediti Jenufinu sudbinu su tenori. Na premijeri ih pjevaju gosti Roman Sadnik iz Austrije (Laca) i Albert Bonnema iz Nizozemske (Števa), a u ulozi Burjeve je Zlatomira Nikolova.