Split je posljednjih godina postao ultraturistički grad, a da je još malo volje, želje i pravog osjećaja, mogao bi biti i "ultrakulturni" i dobiti puno više, što nedvojbeno zaslužuje, mjesto na kulturnoj mapi Europe i svijeta. Split je jednostavno "in". Kroz njegove kalete i pjacete teško se prolazi, sve ulice u staroj jezgri navečer se slobodno mogu zvati "pusti me proć", na svakom kantunu gužve, svi restorani i kafići puni, svaka je "buža u Palači" iskorištena. Šušur kakav se godinama priželjkivao.
Agresivni marketing
Da Split bude turistička Meka pobrinuli su se turistički radnici koji su napravili agresivni marketinški program usmjeren prije svega prema inozemnim turističkim novinarima i na reklamiranje grada na specijaliziranim sajmovima. Najbolji majstori fotografije i dizajna (Branko Ostojić, pok. Mario Brzić i Ivo Verzotti) napravili su promidžbene materijale, a Split se brendirao i kao kruzer-destinacija. Uređenjem tzv. Istočne obale Split trebao bi dobiti i atribut kongresnog centra pa će njegovi kapaciteti biti popunjeni i tijekom zimskih mjeseci.
Za Splitom gosti "luduju", a festival Ultra na poljudskoj ljepotici donio mu je potpuno drukčiju klijentelu. Mladu, partijanersku, razigranu, željnu danonoćne zabave. No, najveći i najjači splitski resurs je kultura.
– Split itekako ima što pokazati i ponuditi kao grad kulture. On nije samo city brake ni party grad. Splitski Peristil centar je svega! On je brend. Peristil je nezaobilazan. Dioklecijanova palača je nezamjenjiva. Sve snage, napore i aktivnosti treba usmjeriti u to da kultura bude primarna za privlačenje inozemnih gostiju u Split – smatra dugogodišnji prvi čovjek gradske Turističke zajednice Vedran Matošić. S njim će se suglasiti i ovdašnji kulturnjaci koji će prije svega prigovoriti da je ovogodišnje, 61. Splitsko ljeto izgubilo Peristil, svoj zaštitni znak. Neprocjenjiva je to, ističu, šteta. Kud ćeš većeg gušta i doživljaja od kvalitetne predstave na Peristilu! Nema bolje promidžbe od riječi – na Carskom trgu slušao sam koncert...
Već se kasni
U svojevrsnom "ratu" ugostitelja i kulturnjaka pobijedili su ove godine ugostitelji. Konzumerizam je došao na svoje. Idealan bi bio spoj jednog i drugog. Teško. No, kulturnjaci se ne predaju. Goran Golovko, intendant HNK Split i ravnatelj Splitskog ljeta, tvrdi da je Splitsko ljeto nezamislivo bez Peristila. Uskoro će gradskim ocima podastrijeti plan njegova korištenja u sklopu kojega je program turističkih posjeta pokusima opera i baleta. Subotom i nedjeljom priređivali bi koncerte tijekom cijele godine. Split se mora prezentirati i kao grad kulture. I to vrlo brzo. U protivnom neće biti dobro! Jer sadašnji partijaneri za koju godinu ili desetljeće tražit će neku drugu ponudu. Kao i njihovi roditelji sada. Nemamo pravo na čekanje ni uzmak jer već kasnimo.
>> Najljepše Hrvatice uz vrhunske DJ- e otvorile 'Split Beach festival'
Izvrstan članak! Turisti dolaze u neki grad upravo zbog njegovog urbanog štiha, a toga nema bez kulture.