Novi hit Saše Anočića

Kad vam gospodin Otkazić uruči otkaz, sjetite se da će biti još gore

Kad vam gospodin Otkazić uruči otkaz, sjetite se da će biti još gore
03.12.2019.
u 08:18
Premijerno smo pogledali predstavu “GospOUdinNOUbadi” Teatra Exit
Pogledaj originalni članak

Slušaj, sine, i dobro upamti što će ti sada reći tvoja majka: kad god ti u životu bude loše, ti se samo sjeti da će ti nakon toga biti još gore.

Ova po sjećanju zapisana rečenica može poslužiti kao moto čitavog teksta i prema njemu nastale predstave “GospOUdinNOUbadi” Saše Anočića koja je, u režiji autora koji u njoj i glumi, prošlog vikenda premijerno izvedena u zagrebačkom Teatru Exit.

Osim što mu je ime Nitko, glavnom liku tako je u životu grah pao da bude i ništa, obavještava nas na samom početku glas pripovjedača. Karlo Bernik, tumač naslovnog lika mirnog i naivnog dobrice, već i svojim sitnim i za dvije glave od ostalih glumaca nižim stasom izaziva sažaljenje i simpatije publike, ali ne i svijeta u kojem na sceni živi.

Nemilosrdnost tog svijeta predstavlja lik koji ne vidimo, tajkun Grabijel Zgrabić koji stavlja šapu na kućerak u Ulici neznane junakinje oduzimajući im i ono malo životnog prostora i radosti na rubu društva.

I tako mali čovjek, baš kao što mu je majka prorekla, neprestano ide iz lošeg u gore. Najprije mu kuvertu uruči gospodin Otkazić, onda mu posljednju plaću u uličnoj pljački otme lažni slijepac pa ostane i bez ionako groteskne jednodnevne ljubavi, da bi na kraju u kućerak od njegova doma stigao nalog za deložaciju. Spriječiti je mogu samo papiri o vlasništvu koje treba iščupati iz ralja lijene, bezobrazne i potpuno neučinkovite birokracije.

Uz Bernika predstavu nosi i drugi izvrstan mladi glumac s osječke Umjetničke akademije Domagoj Ivanković, koji izaziva salve gorkog smijeha u nizu likova. Fizički disproporcionalniji od Stanlija i Olija, Bernik i Ivanković savršeno su komičan par, naravno, onoliko koliko je sve skupa uopće smiješno. No i onda kada je čovjeku od cijele priče zapravo muka, gotovo sve što na sceni napravi Ivanković, bilo kao djevojka, majka ili činovnik-mučitelj Malog čovjeka, izaziva salve smijeha u gledalištu. Njima dvojici u tragikomičnom zapletu asistiraju Anočić i osječki profesor Jasmin Novljaković, u nizu brzih i efektnih preobrazbi iz lika u lik.

Scenografija Irene Sušac i kostimi Jasminke Petek Krapljan niskobudžetni su i nadasve funkcionalni, u skladu s prilikama koje vladaju u malim privatnim kazalištima, makar je Exit u toj kategoriji jedno od najvećih.

Likovi, tekst i akcija u prvom dijelu predstave izgledaju kao savršena inscenacija grotesknih i genijalnih stripova Dubravka Matakovića, a opet, u skladu s onim “iz lošeg u gore”, predstava sa svojim likovima potom juri i skončava u urnebesnoj i najcrnjoj mogućoj kombinaciji ionescovskog apsurda i kafkijanskog beznađa. Finale se, baš kao u Kafke, događa pred visokim i potpuno bizarnim sudištem.

Biser satire je scena u kancelariji koja je pod naslovom “Žuta crta” nedavno već požnjela pohvale na sceni riječkog HNK gdje je bila prikazana u sklopu desetodijelnog dramskog omnibusa “Prava komedija”. Vrhunac gorčine je ispijanje “pravnog lijeka” o kojem bolje da vam ne kažemo što je i odakle dolazi.

Ima i pjevanja, pa tako sve završi pjevušenjem utopističkog šlagera “Da sam ja netko”. Nema utjehe, samo priznanje nemoći; ne teksta i predstave koja će, sudeći po reakciji premijerne publike, biti novi Anočićev hit u Exitu, nego glavnog junaka, malog čovjeka.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.