Gostovanje

Kako je Shakespeare sreo slovenske kulturnjake

Foto: ''
Kako je Shakespeare sreo slovenske kulturnjake
14.02.2014.
u 23:16
Bio je ne samo drugačiji Shakespeare, glumci su se doslovno ispričavaju publici
Pogledaj originalni članak

Kaj zajebavaju ovu kulturnjaci? Što bi htjeli ljudi koji zapravo ne rade ništa nego nam mažu oči  nekim svojim izvedbama koje samoproglašavaju vrhunskom umjetnošću, a zapravo samo pišaju u bocu Radenske? Je li Kekec prvi i zadnji dobar slovenski film? To su tek neka od pitanja u kojima je Shakespeare susreo slovenske kulturnjake tijekom svoje "Ukroćene goropadnice", koju je Mestno gledališče ljubljansko u petak izvelo na gostovanju u Kerempuhu.  

Bio je ne samo drugačiji Shakespeare, glumci su se doslovno ispričavaju publici zbog završnog monologa naslovne junakinje koji je u današnje vrijeme spolne jednakosti blago rečeno politički i društveno nekorektan, ali i sasvim drugačiji pristup humoru od onog na koji je navikla hrvatska kazališna publika.

Stvari su dotjerane do apsurda, Shakespeareu su dodana tri monologa (tema je naravno: kako biti žena) dramaturginja iz regije – Ivane Sajko, Maje Pelević i Simone Semenič, a srpska redateljica Anja Suša "Goropadnicu", baš kao u Shakespeareovo vrijeme, postavlja isključivo s glumcima.

I baš kao i u "Othellu" istog kazališta što smo ga nedavno gledali u ZKM-u, u prvom planu je opet Primož Pirnat ovog puta kao Petruccio, a ravnopravno uz njegovu glumačku ekspresiju stoji i samoironičan Matej Puc u ulozi Katarine. I nakon ove verzije Shakespearea zaista se više nitko ne bi trebao čuditi novom raspletu: Katarina je tako napisala memoare, prodala ih Hollywoodu, a u filmskoj ju je verziji glumila Nicole Kidman. Kod nas bi vjerojatno dobila i Kiklopa.

>> Kazališno vijeće: ‘Baldasar nezakonito zatražio našu smjenu’

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.