razgovor Berislav Juraić

Kazališne gubitaše spašavam planom profesionalizacije

Foto: Privatni album
Berislav Juraić
Foto: Privatni album
Berislav Juraić
Foto: Privatni album
Berislav Juraić
Foto: Privatni album
Berislav Juraić
02.02.2015.
u 13:00
Mandat traje 10 godina, a do osme godine moramo posjećenost podići na 85. 000 ljudi
Pogledaj originalni članak

        Polako ali sigurno ostvaruje se san zagrebačkog producenta Berislava Juraića, koji se u London doselio 2009. nezadovoljan stanjem na hrvatskoj nezavisnoj kazališnoj sceni. No, London pruža druge mogućnosti pa je otada nanizao uspjehe – radio je na predstavi u Riverside Studios, u off-West Endu, bio je izvršni producent u dva mala kazališta u sjevernom Londonu, a s redateljicom Vandom Butković osnovao je kompaniju Just a Must s kojom su ostvarili dosad najveći uspjeh 2012. britanskom premijerom teksta Sports Play Nobelovke Elfriede Jelinek...

Posljednji je pothvat preuzimanje dvaju lokalnih kazališta, Secombe Theatre u Suttonu i Charles Cryer Studio Theatre u Carshaltonu, s kazališnom umjetnicom Michom Colombo. Lokalne vlasti namjeravale su zatvoriti jedno od ta dva kazališta gubitaša koja su od The National Theatre udaljena 15-ak kilometara. Po svojoj funkciji mogli bi se usporediti s našim centrima za kulturu, na godišnjoj razini posjećivalo ih je oko 42 tisuće gledatelja. Oba prostora u upotrebi su bila jedva šest mjeseci u godini. Usporedbe radi, Gavellu je u 2013. posjetilo 59.687 gledatelja, GK Komediju 57.371 gledatelj, ZKM 34.841 gledatelj.

– Oba kazališta svake su godine poslovala s gubitkom, a lokalne općine subvencionirale su hladni pogon. Prostor se koristio isključivo za iznajmljivanje predstava. To je porezne obveznike stajalo devet funti po posjetitelju – govori Juraić, koji ističe da su već u prvom krugu, među ukupno četiri natjecatelja, jedini ponudili plan koji je dobio najvišu ocjenu.

– Najvažniji kriterij bio je financijski i organizacijski plan na više od 65 stranica čija je okosnica profesionalizacija. U srcu našeg programa jest suradnja s lokalnom zajednicom, ali i širom londonskom, regionalnom i međunarodnom. Cilj je marketinškog plana povećati godišnji broj posjetitelja na 85.000 do osme godine našeg desetogodišnjeg mandata, a to možemo jedino tako da snimimo tko je naša publika – objašnjava Juraić, koji govori sedam stranih jezika, što mu znatno pomaže u poslu.

Kazališta planiraju preuzeti 1. travnja, no prva sezona neće biti prije listopada. Dva i pol mjeseca nije dovoljno da se sastavi kvalitetan program, smatra Juraić. Dio novca već su osigurali, no žele li ostvariti pobjednički plan, moraju se usredotočiti na pronalaženje dodatnog novca za hladni pogon. U prvoj godini planiraju izvesti pet premijera uz razna gostovanja.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.