Leksikografski zavod Miroslava Krleže više neće imati knjižaru u prestižnoj Frankopanskoj ulici. Njihova specijalizirana knjižara s velikim izlogom, koju je Leksikografski zavod jedno vrijeme dijelio i s VBZ-om, seli se u dvorišni prostor, a elitniji prostor u Frankopanskoj daje se u zakup.
Gubitak najmoprimaca
–- Zavod ne ostaje bez knjižare već je premješta u nešto skromnije, ali ipak reprezentativne prostore u dvorištu svoje zgrade, nasuprot švedskom veleposlanstvu. To je dijelom reakcija na recesiju, odnosno posljedica činjenice da smo zbog recesije izgubili nekoliko najmoprimaca u dvorištu, a nismo našli nove te smo sada pokušali iznajmiti potencijalno atraktivniji prostor, a knjižaru premještamo jer ocjenjujem da kupci zainteresirani za naša izdanja lakše znaju kako ih pronaći –- kaže Bruno Kragić, ravnatelj Leksikografskog zavoda.
Kragić ističe da prodaja u njihovoj knjižari ne iznosi više od dvadeset posto ukupne prodaje.
Besplatno na internetu
–- Većina naše prodaje ide izravnim akcijama, kontaktima s kupcima, akviziterstvom. Što se prodaje u cjelini tiče, ona je, s obzirom na recesiju, pogoršanje stanja na tržištu knjiga i aspekt smanjene potrebe za vrstom izdanja koje mi nudimo, još uvijek zadovoljavajuća. No, moja procjena je da je dugoročno komercijalna strana naše leksikografske djelatnosti ugrožena –- objašnjava Kragić.
Pri tome dodaje da im je najprodavaniji naslov uopće Hrvatska enciklopedija. Posljednji, jedanaesti svezak dosad je prodan u nešto više od četiri tisuće primjeraka. Uz dugoočekivanu Hrvatsku enciklopediju lani su najprodavaniji bili i novi svezak Hrvatskoga biografskog leksikona te Pravni leksikon.
Zavod još ne prodaje svoja izdanja na internetu, ali besplatno korisnicima nudi dio svoje građe na svom portalu.