Evelin Novak i Krešimir Stražanac međunarodne su pjevačke zvijezde, a mi, hrvatska publika i kritičari, odavno smo ih i sasvim zasluženo prozvali hrvatskim slavujima. Prije tri godine zajedno su održali fantastičan recital u Hrvatskom glazbenom zavodu, u počast velike obljetnice pedagoškog rada proslavljene hrvatske primadone Dunje Vejzović.
Naime, ono što spaja ove sjajne pjevače i što je zajedničko u biografijama sopranistice iz Međimurja i bas-baritona iz Slavonije, upravo je studij kod Dunje Vejzović u Stuttgartu.
U tu međunarodnu pjevačku klasu pristup su dobivali samo najbolji i svi su znali da kod slavne i zahtjevne profesorice nema popusta na porijeklo. Istaknuvši se u takvoj konkurenciji, Novak i Stražanac smjelo su zakoračili u veliki svijet glazbe, oboružani sjajnom pjevačkom tehnikom kojom je obogaćena njihova silna darovitost.
Miljenica Berlina
Evelin Novak brzo je dobila mjesto u Državnoj operi u Berlinu, gdje je i danas istaknuta solistica, a nećemo pretjerati ni ako kažemo da je i miljenica direktora te slavne kuće, legendarnog maestra Daniela Barenboima.
Pod njegovim vodstvom ostvarila je već nekoliko vrlo zapaženih, od kritike i publike hvaljenih nastupa, a među posljednjima je bila ona u Beethovenovoj operi Fidelio u režiji Harryja Kupfera.
Bariton Krešimir Stražanac otišao je u drugom smjeru, u Zürich, gdje je u tamošnjoj Operi tijekom godina stalnog angažmana također prošao put od manjih do glavnih uloga, postavši na kraju jedan od glavnih nositelja repertoara te kuće.
A onda se vrlo hrabro otisnuo u samostalnu karijeru kao “slobodnjak” i u nešto više od godinu dana zabljesnuo na brojnim koncertnim pozornicama, uz slavne orkestre i dirigente, od Berlina, Kölna i Pariza do Tokija.
Na proljeće ga u Münchenu očekuje debi i sa Simfonijskim orkestrom Bavarske radiotelevizije u Bachovoj Muci po Ivanu pod vodstvom maestra Herberta Blomstedta te Beethovenova Deveta simfonija s Kraljevskim flamanskim orkestrom i slavnim maestrom Philippeom Herrewegheom, s kojim je već nekoliko puta surađivao u sličnim velikim oratorijskim projektima.
Osim prelijepih glasova i sjajne pjevačke tehnike, međimurska sopranistica i slavonski bas-bariton imaju još nešto zajedničko: predivne i snažne umjetničke osobnosti.
Bez obzira na to jesu li na opernoj ili koncertnoj pozornici, u njihovim izvedbama svaka uloga, pa makar pjevali jednu ariju, postaje živa i uvjerljiva. I još nešto: krasi ih mladenački nepatvorena radost u pjevanju i muziciranju.
Praznik za ljubitelje glazbe
I zato je čuti i vidjeti svakog od to dvoje pjevača pojedinačno velika radost, a čuti ih iste večeri oboje pravi je praznik. Upravo takva prilika zagrebačkoj će se publici ponovno pružiti ove subote, 28. siječnja, u velikoj dvorani Lisinski, gdje će nastupiti na završnom koncertu još jedne festivalske sezone koncerata u organizaciji čuvene zagrebačke radionice orgulja i glazbala Heferer, u suradnji s Koncertnom direkcijom Zagreb.
Poseban pečat i atmosferu njihovu nastupu svakako će dati i velike orgulje Lisinskog, na kojima će ih pratiti izvrstan mladi varaždinski orguljaš Višeslav Jaklin, a u pojedinim točkama i varaždinski vokalni ansambl Nonet Donum.
Stražanac i Novak će izvesti vrlo velik, raznolik, pomno probran i marljivo pripremljen program: od arija i dueta iz oratorijskih i opernih remek-djela Bacha, Mozarta, Stradelle, Glucka, Rossinija, Bellinija, Glucka, Verdija i Sain-Saënsa, sve do anđeoskog dueta “Pie Jesu” iz Requiema Andrewa Lloyda Webbera i izbora najljepših i najpoznatijih crnačkih duhovnih pjesama.•