Igrali smo God of War: Ragnarök

Kratos i Arteus vraćaju nam se u još uzbudljivijem izdanju, a pronašli smo ih i na – nogometnom stadionu

Foto: SONY PLAYSTATION
Kratos i Arteus vraćaju nam se u još uzbudljivijem izdanju, a pronašli smo ih i na – nogometnom stadionu
09.11.2022.
u 23:40
Moćni otac i sin u novoj inačici imaju razrađeniji odnos i mnogo kompleksnije pratitelje, među kojima se izdvajaju Freya i Loki
Pogledaj originalni članak

U nordijskoj mitologiji važno mjesto zauzima Ragnarök, velika bitka bogova koja je dovela do kraja svijeta kakvog su njegovi drevni žitelji poznavali. Ragnarök je ujedno i ime nove igre iz franšize God of War, koja se izravno nastavlja na višestruko nagrađivanu hit-igru iz 2018. godine. Prije četiri godine u njoj smo pratili boga Kratosa, strogog, suzdržanog oca koji sa svojim sinom Atreusom putuje kroz mistična kraljevstva patuljaka, vilenjaka, divova i drugih kako bi ispunio posljednju želju svoje pokojne žene. Priču o prihvaćanju i pomirenju sa stvarima koje su se dogodile, u God of War: Ragnarök zamijenit će prekrasna avantura koja propituje dosege sudbine.

Brojne opcije borbe

Igračima dobro poznati otac i sin još nemaju idealan odnos, ali prolaskom godina i on se promijenio. Atreus je sada već tinejdžer koji počinje imati svoje planove, ideje i rješenja za nadolazeća proročanstva, a Kratos sve manje uspijeva obuzdati dijete koje guši svojom zaštitničkom željom za povlačenjem iz svijeta drevnih sukoba i ratova. Moglo bi se reći i da je Kratos malo omekšao s godinama. Otvoreniji je za mišljenja drugih, sklon slušanju Mimirovih savjeta, i dalje hladan, ali osjetno emotivniji. Kada smo kod likova, naš dvojac u Ragnaroku dobiva pojačanje nekih starih, ali i novih znanaca koji, osim savjetodavnih uloga, najviše doprinose u borbi. Osvježenje koje nas je oduševilo na prvu je Thor, prikazan kao potpuna suprotnost Marvelovu plavokosom ljepotančiću. Tu je i Freya, koju smo navikli gledati kao dobru vješticu, a sada nam dolazi u puno kompleksnijem, mračnijem izdanju. Gluma svih likova je besprijekorna, a igrani dijelovi uz odličnu režiju i dijaloge cijelo iskustvo podižu na višu razinu. Na putu propitivanja proročanstava i traženja odgovora na pitanje je li naša sudbina zapečaćena (ili je možemo mijenjati?) prošli smo kroz nekoliko kraljevstava – neka su nova, a druga znamo iz prošlog nastavka, ali zajedno sa svojim likovima svejedno smo se začudili kako su se promijenila. Kroz neka smo prolazili u čamcu, a kroz neka su nas na saonicama vukli naši vjerni vukovi. Kao i u prethodnom nastavku, cijelim putem nailazili smo na sitne puzzle i logičke zagonetke koje smo s lakoćom rješavali uz pomoć suboraca i njihovih novih posebnih moći.

Borba je u suštini ostala ista uz manje nadogradnje i promjene koje ju čine zahtjevnijem i težom od prethodnog nastavka. Omiljeno sredstvo razaranja neprijatelja i dalje je Leviathan, ledena sjekira koju pritiskom trokuta možemo dodatno “ohladiti”. Tu su i noževi na lancima kao Kratosovo vatreno oružje, a uz njih pojavljuje se i novo oružje, na koje se u početku trebalo malo naviknuti, a kasnije smo ga nevoljko ispuštali iz ruku. Štit u ovom nastavku doista opravdava izreku “napad je najbolja obrana” jer njegovim korištenjem možete neprijatelju nanijeti znatnu štetu. Specifične vještine baratanja oružjima mogu nadograđivati prilično rano u igri, a s obzirom na brojne mogućnosti pitanje je koliko će ih zaista i biti upotrijebljeno.

Nastavak su obogatili i brojni novi neprijatelji, od kojih vam neki mogu zalediti dio zdravlja koje će nestati ako se ne uspijete obraniti od sljedećeg napada. Kratosov poznati Bijes, osim nadnaravne štete, može nam donijeti i zdravlje te neke druge mogućnosti koje smo često mijenjali, kao i štitove, oklope i rune. Sve navedeno apsolutno je neophodno za svladavanje većih neprijatelja nakon kojih smo uglavnom željeli baciti kontroler ili barem uzeti kratku pauzu da ohladimo prste od divljačkog tipkanja. Dinamika koja se postiže otkrivanjem novih tajni starih likova, raznolikost gameplaya, svjetova i dramskih scena Ragnarok čine možda čak i boljim, a sigurno uzbudljivijim od originala, čemu doprinosi i činjenica da God of War: Ragnarok za razliku od prvog nastavka nema predodređen kraj, iako se tijekom igre tako čini.

Ogromna kampanja

Vjerojatno svjestan kakav adut ima u rukama, Sony PlayStation uložio je izrazito mnogo u promociju ove igre: ako ste nedavno gledali Dinamove utakmice u Ligi šampiona, mogli ste uočiti da svaki prijenos počinje animacijom u kojoj Kratos i Arteus ulaze na nogometni stadion. Podzemne željeznice i druga prijevozna sredstva u većini svjetskih metropola prekrivena su plakatima koji najavljuju novi God of War, a nedavno je najavljeno i gigantsko kolekcionarsko izdanje igre čija će najskuplja inačica koštati oko dvije tisuće kuna. Istovremeno, Amazon producira igranu seriju God of War, a najavljen je i cjelovečernji film.

Sve to govori nam da će se raditi o naslovu koji će većem broju igrača PlayStationa obilježiti 2022. godinu, zbog čega je treba uzeti u obzir i kao poklon za blagdane koji dolaze. S Ragnarökom ne možete pogriješiti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.