Lenny Kravitz

Lenny Kravitz: U zadnje sam dvije godine sam, ali ne i osamljen

Foto: arhiva VL
Lenny Kravitz: U zadnje sam dvije godine sam, ali ne i osamljen
13.09.2011.
u 22:48
Pjesme – očekivano obojene mješavinom funka, rocka i s nešto dekorativne "moderne" sintetike – zvuče svježije i nadahnutije negoli je dao naslutiti bezlični singl "Stand“ koji je početkom lipnja odaslan na radijske postaje
Pogledaj originalni članak

"Ne možeš uvijek dobiti ono što želiš", glasi stih iz jednog poznatog rock-klasika, no Lenny Kravitz – koji ovih dana objavljuje novi, deveti studijski album Black And White America – zamalo je ostvario sve što je u životu poželio. Sve osim bezuvjetne naklonosti svjetske kritike (koja ga zadnjih godina nije previše mazila) i trajne, ispunjavajuće ljubavne veze:
– U zadnje sam dvije godine bio sâm, ali ne i osamljen – nedavno je izjavio u razgovor za britanski list Telegraph slavni pjevač čiji dugačak popis bivših partnerica uključuje Nicole Kidman, Lisu Bonet, Vanessu Paradis, Natalie Imbrugliu i navodno Madonnu s kojom je svojedobno ostvario uspješnu suradnju u njenu hitu „Justify My Love“.

Začudo, ljubav nije primarna tema friške zbirke njegovih skladbi, prvotno objedinjenih radnim naslovom Negrophilia; riječ je o omiljenom terminu kojim su avangardni pariški umjetnici tijekom burnih dvadesetih godina prošloga stoljeća iskazivali gorljivu sklonost prema svim vidovima crnačke kulture. Bez obzira na to radilo se o jazzu, afričkom slikarstvu ili popularnoj plesnoj umjetnosti utjelovljenoj u liku Josephine Baker, negrophilia je dosegla razinu modne ludosti što je zahvatila onodobnu francusku socijalno-kulturnu elitu. Skoro čitavo stoljeće kasnije Lenny Kravitz odaje joj počast na albumu čiji ‘'službeni'’ naziv, Black And White America, sve govori: – Odrastao sam u takozvanom crno-bijelom svijetu, kao dijete iz miješanog braka. U sebi objedinjujem obje rase – objasnio je, aludirajući na tamnoputu majku, glumicu Roxie Roker i bijelog oca židovskog porijekla, televizijskog producenta Sya Kravitza. Njih su dvoje svojemu sinčiću osigurali odrastanje u umjetnički protkanom okružju hipijevski liberalnih šezdesetih i ranih sedamdesetih.

Toliko o idejnom backgroundu i korijenima Lennyjeve inspiracije. Mnogo je važnije da same pjesme – očekivano obojene mješavinom funka, rocka i s nešto dekorativne '‘moderne'’ sintetike – zvuče svježije i nadahnutije negoli je dao naslutiti poprilično bezličan singl "Stand“ koji je početkom lipnja odaslan na radijske postaje u formi probnog pilota. Nije iznenađenje da je album snimljen u gostoljubivom pariškom okružju (i djelomice na Bahamima), ali ni činjenica da je Kravitz po običaju preuzeo gotovo kompletnu kontrolu nad produkcijskim, aranžerskim i instrumentalističkim poslovima; uostalom, tko može bolje od njega samoga odsvirati gitaru, bubnjeve, sintesajzer, bas i klavir čiji lirski tonovi dominiraju elegičnom, gudačima podvučenom temom „Dream“. No cjelina je u prosjeku mnogo dinamičnija, od izvrsne „Everything“, s hrskavim gitarskim riffom á la Keith Richards, do funka stare škole u jednako impresivnoj „Superlove“ koja zajedno s fuziranim gitarskim solom zvuči poput kakve izgubljene pjesme Curtisa Mayfielda, još jednog od njegovih velikih i nedostižnih soul-uzora.

Upravo je Kravitzovo temeljito poznavanje glazbe mitskih 60-ih i ranih 70-ih – od neizbježnih Hendrixa i Led Zeppelina do Sly Stonea, Stevieja Wondera i spomenutog Mayfielda, domišljato ugrađeno i na ovaj album. No, Black and White America nije samo retroekskurzija u dane prohujale prošlosti. U pjesmi „Boongie Drop“ gostuje Jay Z, a u „Sunflower“ kanadski reper Drake, i obje su rezultat očigledne i pomalo usiljene želje za ostvarivanjem kontakta s mlađom urbanom publikom. Kravitzove ideje – ma koliko reciklirane bile – ipak najbolje funkcioniraju u kontekstu odavanja počasti autorovim vitalnim herojima. Ako ih svojim opusom i nije kadar nadmašiti, malo tko mu može osporiti energiju, trud i poneki bljesak istinskog nadahnuća. A o čistoj zabavi da ne govorimo: u sklopu predstojeće europske promotivne turneje ‘'Black and White Europe'’ četrdesetsedmogodišnji Kravitz  (koji je u karijeri prodao više od 35 milijuna ploča) svoju funk-rock reviju sredinom studenog donosi i pred hrvatsku publiku.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

OB
-obrisani-
23:57 13.09.2011.

uvek mi je bio bezvezan i vjerujem da ga nije bilo svjetska scena nebi izgubila nista. sve su mu pjesme kao neki obradjeni remajkovi i zvuce kao nesto sto smo vec culi. nije mi jasno kako je uspio i dovde doci. lici mi kao verzija princa u rock izdanju. mada je princ i uspio uraditi neke fine stvari ali mislim da je njihova prepotencija i gluma na sceni ipak vise nego li sto je njohovo umjetnicko i glazbeno umjece.