"Čini se vrednijim biti udana, nego biti opatica", kaže jedan stih trubadurske pjesme. Ništa nije moglo spriječiti ljubitelje stare glazbe, među kojima i mnoštvo stranaca, da pohrle u crkvu sv. Katarine na koncert slavnog francuskog ansambla Perceval u sklopu programa Zagrebačkih ljetnih večeri. Ženski repertoar iz 12. i 13. stoljeća u izvedbi petero glazbenika Percevala - dvije pjevačice i troje instrumentalista - nagrađen je zahvalnim pljeskom.
Perceval, ansambl osnovan 1979. godine, posvetio se srednjovjekovnoj glazbi i kazalištu temeljeći svoje izvedbe na muzikološkim istraživanjima. Mnoge od njih su snimljene, a žive izvedbe su ansambl s razlogom proslavile diljem svijeta. Hrvatska gostovanja Percevala bila su dragocjeno i nezaboravno iskustvo. To je više razočarao njihov koncert izazovnog i zanimljivog repertoara ženskih pjesama. U trubadruskom naslijeđu ljubavnih pjesama značajno mjesto imaju i radovi skladateljica. Primjerice samo jedna zbirka dvorske lirike ima 1700 chansona koje su zabilježile žene uglavnom anonimno, ali se pojavljuju i potpisane skladbe: Comtessa de Die, Clara d" Anduzza, Blanche de Castille, Na Castelloza... Zato je cijeli program Percevala labave dramaturgije svedene samo na opširno nizanje, nazvan trobairitz. Među pjesmama - koje su ili monotono ili izražajno na površno estradnjački način izvodile Katia CarŤe i Gisela Bellasol"a uz promjenjivu i katkad nedovoljno ugođenu instrumentalnu pratnju na starim glazbalima koja ne nalazi opravdanje u netemperiranom sustavu - našli su se i plesovi rockerske žestine. Radi lijepih uspomena, lakše je povjerovati da je članovima Percevala bio neki loš dan.
Maja Stanetti