OPERA Premijera Puccinijeve Madame Butterfly u riječkom HNK

Madame Butterfly: Hollywoodski sentimentalna 
priča aktualna i danas

23.11.2008.
u 17:50
Pogledaj originalni članak

Zaslužene desetominutne ovacije ispratile su sinoćnu riječku premijeru Puccinijeve Madame Butterfly u HNK Ivana pl. Zajca, operu o kojoj svi sve znaju - ili iz sjećanja na kakve dobre produkcije, ili sa snimki. Ona je u novoj inačici iste, a ipak promijenjene autorske, i dakako pjevačke ekipe iz svojedobne zagrebačke produkcije posudila najbolje (scenograf Ivo Knezović, kostimografkinja Barbara Bourek) i nadogradila angažiranjem novih snaga. I tako je riječki HNK nakon Papandopulove Sunčanice, dobio još jednu respektabilnu predstavu.

Ovaj put nježno iz općeopernog repertoara, koji bi trebao ići kao po pokretnoj traci i po kojemu se obično mjere operne kuće.

Holywoodski sentimentalna, ali i okrutna priča o japanskoj petnaestogodišnjakinji Cio Cio San, Madame Butterfly - leptirici s “kodeksom časti“ u međuljudskim odnosima, koja ne može povjerovati u lakopoteznu nevjeru svoga muža Pinkertona, časnika s američkoga broda koji joj je tek tako ostavio dijete, pa se ona obredno ubija unatoč atraktivnoj novoj udadbenoj ponudi - i danas je očito aktualna.

U domaćim prilikama već s pravom sumnjičavi prema gostima “ne zna se čemu“, za naslovnu je ulogu angažirana kineska sopranistica Hui He, koja se svojom osobitom muzikalnošću i snagom unutarnje ekspresije kao vodeći lik uklopila u predstavu predvođenu njegovanim orkestrom riječke Opere, ovaj put pod bujnim i pažljivim vodstvom Ivana Repušića. Redateljica Dora Ruždjak-Podolski se usredotočila na “odnos promjenjivih snaga“ u malim ljudskim odnosima i sukob civilizacija na mikro, osobnom planu.

I u tome je, s mnogim s mjerom sentimentalno obojenim scenama, u trenutku najbolje dobila i od odličnog Davora Lešića kao napuhanog Pinkertona, mudre služavke Suzuki Kristine Kolar, impresivno sumnjičavog konzula Sharplessa Kirila Manolova ili od prekarikiranog smutljivca i provodadžije Stjepana Franetovića... Riječka Butterfly na kraju ukazuje na ozbiljnost namjere, kriterij i razinu izvedbe poznatih djela, a da ne boli glava.

Pogledajte na vecernji.hr