Salon Gvozdanović

Mali glazbeni salon san je snova za komorno muziciranje

Foto: ''
'Glazbeni salon Gvozdanovic 130311 - Max Emanuel Cencic (kontratenor, Bec) i pijanist Gary Matthewman (London) izveli djela Franza Schuberta na pocertku ekskluzivnog ciklusa donatorskih koncerata Gl
Foto: M.Gašparović, V.Juric-Bulatovic, M.E.Cenčić, G.Matthewman, I.Kocelj i Z.Madžar foto Srećko Budek/MU
M.Gašparović, V.Juric-Bulatovic, M.E.Cenčić, G.Matthewman, I.Kocelj i Z.Madžar (1)
Foto: Srećko Budek/MUO
Glazbeni salon Gvozdanović, uzvanici na prvom koncertu (1)
14.03.2011.
u 16:25
Njihov je nastup bio uvod u ekskluzivni ciklus od pet donatorskih koncerata u tom salonu, a zajednički ih organiziraju Muzej za umjetnost i obrt, koji se brine o palači Gvozdanović, i HRT
Pogledaj originalni članak

Max Emanuel Cenčić, proslavljeni hrvatski kontratenor kojega mnogi pamte kao jednoga od raspjevanih Bečkih dječaka, i pijanist Gary Matthewman iz Londona priredili su u nedjelju poseban koncert, kojim su otvorili ciklus donatorskih koncerata “Glazbeni ciklus Gvozdanović 2011.”. U raskošnom glazbenom salonu nekadašnje vlasnice Anke Gvozdanović zajedno su Cenčić i Matthewman izveli Schubertov ciklus od četrnaest pjesama s naslovom “Labuđi pjev”. Njihov je nastup bio uvod u ekskluzivni ciklus od pet donatorskih koncerata u tom salonu, a zajednički ih organiziraju Muzej za umjetnost i obrt, koji se brine o palači Gvozdanović, u suradnji s HRT-om. Cilj je prikupljanje novca za završnu obnovu te vrijedne zgrade i pripadajućega dijela parka sa šetnicom i terasom na gornjogradskoj padini prema Tuškancu.

– To je san snova! Ovaj je salon na Gornjem gradu idealan za ovakvu glazbu i komorne nastupe. To je izvanredan doživljaj. Komorna je glazba u malim prostorima rijetka, ali je pravi luksuz. Doživljaj glazbe puno je jači nego u velikoj dvorani – komentirao je Max Emanuel Cenčić poslije koncerta ovu palaču izvanredne prošlosti u koju je dolazio i Zlatko Baloković.

Umjetnički voditelj projekta od pet koncerta je Zlatko Madžar, koji želi vratiti tradiciju vrsnog muziciranja u toj palači koja doista može biti i te kako reprezentativan prostor hrvatske kulture. S velikim entuzijazmom nastupe (bez honorara) prihvatili su pijanistica Martina Filjak, mezzosopranistica Renata Pokupić, violončelistica Monika Leskovar i mladi gitarist Petrit Çeku.

– Izbor izvođača napravio sam prema osobnom profesionalnom senzibilitetu. Želio sam da do izražaja dođu reproduktivni glazbenici, da ih publika doživi u špici njihove karijere, a ne da kasnimo... Prije šest-sedam godina upoznao sam dobro ovu palaču kad me Miroslav Gašparović, ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt, zamolio da za film o palači izaberem glazbene podloge.  Tada se rodila ideja o ciklusu od nekoliko koncerata u kojima bi sudjelovala i Hrvatska televizija, o mogućem objavljivanju CD-a i drugih aktivnosti koje idu za tim da se prikupe neka sredstva za dovršetak obnove zaštićenoga spomenika koji je imao i trebao bi nadalje imati svoj bogat kulturni život – rekao je Zlatko Madžar. 

Miroslav Gašparović, ravnatelj Muzeja za umjetnost i obrt, pozdravio je prisutne na prvom ekskluzivnom koncertu napomenuvši kako palača Gvozdanović ima sačuvane svoje originalne ambijente s početka 20. stoljeća kao jedna od rijetkih cjelina u Zagrebu i u Hrvatskoj. Kuća je zahvaljujući dobroti gospođe Anke Gvozdanović 1967. godine donirana Gradu Zagrebu te povjerena na čuvanje i brigu Muzeju za umjetnost i obrt.

 

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.