Ovogodišnji Marulićevi dani su ugroženi činjenicom da Split nije izglasao proračun pa ima manje novca za kulturu, a zaiskrilo je i na sjednici Vijeća tog festivala hrvatske drame održanoj u Ministarstvu kulture. Predstavnici Ministarstva kulture i Splitsko-dalmatinske županije uz jednog člana Vijeća nisu dali zeleno svjetlo za selekciju kazališnog kritičara Igora Ružića. No, ostali su u manjini, pa je Ružićev prijedlog prošao i to za samo jedan glas.
Zašto je Ministarstvo kulture bilo protiv Ružićeve selekcije u kojoj se našlo devet predstava, među njima i Frljićeva “Naše nasilje i vaše nasilje”, autorski projekt Borisa Bakala “Bitka na Neretvi”, “Pad” Mirana Kurspahića, “Noćni život” Ivana Vidića u režiji Paola Magellija i “Egzorcizam” Dalibora Matanića, ali i “Tri zime” Tene Štivičić ili pak “Ljudi od voska” Mate Matišića koje na repertoaru ima zagrebački HNK?
– Izbornikov odabir u kojem šest autorskih projekata prevladava nad samo tri predstave prema predlošcima hrvatskih dramskih pisaca, nije u skladu s temeljnom koncepcijom Festivala, što je jasno iz samog naziva - Festival hrvatske drame Marulićevi dani. Ne ulazeći u estetske kriterije odabira, predstavnici Ministarstva, Splitsko-dalmatinske županije i jedan član Vijeća iz navedenog razloga nisu podržali izbornikov program. Napominjemo da je 2013. godine izmijenjen Pravilnik Festivala, s naglaskom na izmjeni dotadašnjeg naziva (Festival hrvatske drame i autorskog kazališta Marulićevi dani) i koncepcije radi većeg poticanja i istraživanja hrvatske dramske književnosti – objašnjavaju svoj palac dolje za Ružićev izbor u Ministarstvu.
– Festivalsko vijeće prihvatilo je program s dvotrećinskom većinom, što je upravo ona s kojom se u Saboru mijenja Ustav, dakle ima težinu koja nadilazi jednostavna pitanja poput anakrone definicije drame i Festivala kao ekskluzivnog mjesta promicanja hrvatske drame. Inzistirati isključivo na dramskom tekstu, a ne uzimati u obzir njegove posljedice u obliku rezultata njegove inscenacije, znači umrtviti i ne tako malo kvalitetnog dramskog teksta i kvalitetnih dramskih autora koji ulaze u stroge nacionalne kalupe Festivala koji ozbiljno mora poraditi na svojim postulatima – brani Igor Ružić svoj izbor, naglašavajući da su Marulićevi dani kazališni festival, a ne znanstveni sku
– Festival čine predstave od kojih se očekuje da publiku ne ostave hladnom, nego da odlazak u teatar bude iskustvo i poticaj. Izuzetno mi je stoga drago da je prošlogodišnji program, također proglašavan ‘provokativnim’, na koncu donio povećanje broja gledatelja, pa čak i neki financijski plus od ulaznica – veli Ružić.
Za ovogodišnji Festival prijavljene su 42 predstave iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Crne Gore, BiH te Njemačke, kao i jedna međunarodna koprodukcija.