Anselmo Tumpić

Mladi dizajner koji je osvojio prestižnu nagradu Red Dot

Foto: Privatna arhiva
Foto: Željko Opačić
Anton Licul Grk, Sara Prenc Opačić i Anselmo Tumpić - Tim iz studija Tumpić/Prenc
Foto: Dejan Hren
Foto: Dejan Hren
27.08.2019.
u 11:39
Pogledaj originalni članak

Studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc dobitnik je nagrade Red Dot: Best of the Best, jedne od najcjenjenijih nagrada za dizajn u svijetu. Rovinjski je studio nagradu osvojio za dizajn boce istarske etikete maslinova ulja Latini u konkurenciji 8697 radova iz 54 zemlje. Moguće je da Studio Tumpić/Prenc dobije i nagradu Red Dot: Grand Prix, što ćemo doznati 1. studenog kada je objava dobitnika. Studio su u Rovinju prije samo dvije godine osnovali Anselmo Tumpić i Sara Prenc Opačić, koji su iskustvo dotad stjecali u najvećim domaćim i stranim marketinškim agencijama. Tumpić se kao dizajner školovao u Bergamu i Veneciji, nakon čega se zaposlio u Fabrici, centru za istraživanje komunikacija grupe Benetton. U osam godina, koliko je radio u Milanu za agencije poput BBDO i Saatchi & Saatchi, sudjelovao je u nizu kreativnih projekata pa tako, primjerice, potpisuje logotip talijanskih autocesta.

Foto: Dejan Hren

Dizajn koji priča priču

Tumpić ističe kako je čuo da članovi žirija za Red Dot cijene kada se u dizajnu prepoznaje i porijeklo, iz kojeg je to kraja, a iza njihova dizajna etikete maslinova ulja stoji i zanimljiva priča iz prošlosti Istre. 

– Naša etiketa maslinovog ulja Latini na neki način oslikava dinamiku prošlosti Istre, konkretno središnje Istre odakle se prije stotinjak godina odlazilo prema obali raditi kod Talijana, koje su Istrani nazivali Latinima. Jedan od predaka obitelji Stanić, vlasnika brenda, Tone, dobio je jednom priliku umjesto plaće kariranu košulju. Bila je to rijetkost za ono vrijeme pa, kada se vratio u svoje selo, isticao bi se njome pa su ga prozvali Latinom, što je postao obiteljski nadimak. Mi smo tu priču jednostavno preslikali na bocu i našim dizajnom portretirali tog pretka, ali na neobičan način. Bocu smo obukli u uzorak karirane košulje, a kako bismo cijelu priču učvrstili, na nju smo stavili i džep. Taj je džep fizički, u njemu je i komadić papira na kojem je ispričana ova priča. Kvadratići “košulje” napravljeni su od puno linija, a tražili smo papir koji će imati teksturu koja ide u istom smjeru kao te linije tako da sve što je moguće više podsjeća na tkaninu košulje. To smo mogli učiniti jer se ne radi o industrijskom proizvodu, masovnoj proizvodnji, nego je nešto u puno manjim količinama pa tako i puno kvalitetnije – kaže Anselmo Tumpić koji je osnivač i kreativni direktor agencije.

Foto: Željko Opačić

Nagrada je dobivena u kategoriji Brands and Communication Design za kategoriju Packaging Design. Zbog toga je studio u prilici dobiti i spomenuti Grand Prix. Rad će biti izložen i na izložbi koja će trajati mjesec dana u berlinskom Muzeju komunikacija.

– Istra je već petu godinu proglašavana najboljom regijom maslinova ulja u svijetu, dok je dugi niz godina to bila Toskana. Latini je relativno novi brend pa je to bila prilika da se iznova promišlja dizajn i mogli smo ga graditi od početka. Drugdje brendovi već imaju definiran identitet pa postoje ograničenja. Imali smo i dobar odnos s klijentom što je jako važno – kaže Tumpić.

Veliki fan Mate Rimca

Zanimalo nas je i je li dizajn dovoljno cijenjen u nas.

– Dizajn je apsolutno bitan za uspjeh proizvoda, a mislim da kod nas uopće ne stoji toliko loše. Dizajn mora biti učinkovit, ne samo da uljepša proizvod, nego na neki način mora biti i opipljiv – objašnjava kreativni direktor Studija Tumpić/Prenc koji je radio i kompletnu vizualnu signalizaciju nedavno otvorenih Gradskih bazena Pula.

– Prošle smo godine radili i jedan katalog za Ekomuzej Batana u Rovinju, u kojemu se predstavljaju igre koje su se 60-ih godina igrale na ulicama našeg grada, poput preskakanja užeta, školice i slično. Taj je katalog izbušen i u toj se rupi nalazi kamen koji simbolizira jednostavnost u kreativnosti jer tada je djeci bio dovoljan tek jedan kamen da bi se igrala na ulici. Kada danas djetetu kažeš neka se ide igrati van, to je kazna, a onda je kazna bila kada bi ti se reklo da ideš doma. To je bila druga nagrada na Zagreb Design Weeku – govori Tumpić kojemu se posebno sviđa jedan dosta poznat domaći proizvod. 


– Veliki sam fan Mate Rimca, zanimljivo mi je kako je on uspio konkurirati na svjetskom nivou. On je u Hrvatskoj gdje nema autoindustrije uspio napraviti takav iskorak u koji svakako spada i dizajn njegova proizvoda koji je kvalitetan i radio ga je domaći dizajner Adriano Mudri – hvali svetonedeljsku tvrtku Anselmo Tumpić. 
Morali smo se dotaknuti i sebe pa smo upitali dobitnika Red Dota što misli o dizajnu hrvatskih novina i portala.

– Teško je komentirati rad drugih. No mislim da je dizajn u novinama jako uvjetovan vremenom i brzinom u kojem se on stvara. U usporedbi s novinama u drugim državama, hrvatske su sasvim u redu. Mislim da su naše puno preglednije i kvalitetnije, informacija je u našim novinama čitatelju vidljivija i donesena na pregledniji način. No nisam u ovom području sasvim kompetentan – završava Anselmo Tumpić.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.