'Ako nije drago ili poludrago, kakvu vrijednost ima kamenje? Može li kamen sam za sebe uopće može imati neku vrijednost ili mu tu vrijednost, primjerice povijesnu, daje kontekst unutar kojeg se nalazi? Nije isto radi li se o kamenu kojim igramo žabice na plaži ili pak kamenu koji čini jedan mali djelić srednjevjekovne crkve. Kamen za žabice ostaje dovoljno nevažan da ga, čim potone, možemo zamijeniti drugim bez osjećaja da smo išta bitno izgubili, ali što kada izgubimo kamen koji čini srednjovjekovnu crkvu?', pita se Irena Borić, autorica predgovora izložbe/predavanja/performansa "Akrobacije s kamenjem" Emilia Morena koja se večeras u 20 sati otvara u Galeriji Miroslav Kraljević.
'Jednom povjesničaru ili arheologu sasvim sigurno nije svejedno o kojem je materijalnom ostatku riječ jer jedan kamen, pa čak i oštećeni, može poslužiti za gradnju narativa čitave povijesti. Polazeći od interesa za vrijednost koja nastaje gradnjom narativa Emilio Moreno se osobito zainteresirao za materijalne ostatke, odnosno spomeničku baštinu koja preseljenjem, odnosno postupkom anastiloze, biva izmještena iz vlastite lente vremena. Zanimalo ga je što se događa s vrijednosti spomeničke baštine prilkom takvog postupka? Da li nova građevina ostaje "ona stara"? Njegov prvi filmski uradak Stone Acrobatics (2014.) nastoji sagledati ova pitanja, a filmski narativ gradi oko slučaja anastiloze srednjovjekovne španjolske crkve koja je proglašena nacionalnom baštinom', piše Irena Borić.
Emilio Moreno (1980., Španjolska) u svom radu se bavi različitim aspektima vrijednosti, kao i iskustvenim područjima iz kojih neka vrijednost nastaje. Povijest, jezik, valuta i prostor su samo neka područja u njegovom fokusu. Moreno je stekao filološko, fotografsko i umjetničko obrazovanje i zbog toga njegova umjetnička praksa uvijek ovisi o specifičnom projektu. Nedavno je samostalno izlagao u Instituto Cervantes u New Yorku i u South African National Gallery u Cape Townu. Također je sudjelovao na grupnim izložbama u De Appel Center for the Arts u Amsterdamu, Centro de Arte 2 de Mayo, Móstoles u Madridu, CASCO u Utrechtu, i u Vanabbe Museum-Onomatopee suradnji u Eindhovenu. Surađivao je s If I Cant Dance I Dont Want to be Part of Your Revolution i s Bulegoa z/b in the project '18 Images and 18 Stories'. Njegov rad je objavljen u Scapegoat Journal (Toronto) i The Autonomy Project Newspaper (Eindhoven). Izložba Akrobacije Kamenja u galeriji Miroslav Kraljević je ujedno i njegovo prvo predstavljanje u Hrvatskoj.