Kada razgovarate s fotografom Stankom Abadžićem, Prag će se uvijek nekako naći u tom razgovoru. Češka prijestolnica po mnogo čemu je obilježila život fotografa koji povijest hrvatske fotografije piše crno-bijelim radovima. To je grad u koji je taj rođeni Vukovarac došao 1995. godine, nakon proživljenog ratnog pakla i kraćeg boravka u Njemačkoj. To je grad u kojem se, kaže, “uči” život.
Do 2002. godine Abadžić je živio u Pragu te bilježio prizore na njegovim ulicama i trgovima. U tom je gradu njegova poetika ispisana svjetlom izbrušena do današnje preciznosti. Prizori grada i ljudi u njemu ostali su zabilježeni u nekom pomalo mističnom, ali bezvremenskom kodu.Knjiga fotografija Prag Stanka Abadžića (Meandarmedia, urednik Branko Čegec, 150 kuna) na prvo listanje osvaja upravo tim svojim skrivenim vremenskim kodom. Tjera gledatelja (a ne čitača) da joj se uvijek iznova vraća ne bi li otkrio sve tajne skrivene u ovim besprijekornim, ali ne uvijek lijepim, fotografijama. Primjerice, starac uhvaćen ispred plakata za donje rublje otkriva da je riječ o fotografiji nastaloj u naše vrijeme. Takve su u sve ostale, ali baš na susjednoj stranici starija je Pražanka uhvaćena kako u prolazu, na ulici, nanosi ruž. Ta je slika mogla nastati jučer, ali i prije desetak, pa i tridesetak godina.
I takav je cijeli Stankov Prag, grad koji njegov fotokroničar posebno voli u njegovoj crno-bijeloj ogoljelosti. Njegov je Prag grad prošlosti, grad začudnih prizora, oštrih sjena koje na njegove ulice baca sunce, ali i mekih vizura koje na nekim zabačenim trgovima stvara svježi snijeg. Na ulicama Praga, u atmosferi “Europe kakva je nekada bila”, Abadžić je zabilježio i lica ljudi na kojima kao da je skrivena cijela slavna prošlost tog grada. To su lica koja pričaju priče o tijeku vremena. Čak i djevojčica koja, stojeći na ljestvama, crta sunce na dvorišnom zidu zapravo priča priču o načinu na koji su se nekada davno igrale njena mama, a možda i baka. I zato je ova knjiga i majstorski vremeplov rođen u oku mudrog promatrača, ponuđen ljudima koji znaju gledati više od očitog.