Sedmo izdanje Device_art festivala umjetnosti, robotike i novih tehnologija, koje je započelo u utorak, a trajat će do 19. prosinca, večeras donosi novi projekt svjetski poznatog glazbenog umjetnika i inženjera robotike Moritza Simona Geista. U Pogonu Jedinstvo tijekom dvije izvedbe zagrebačkoj publici predstavit će svoju najnoviju instalaciju “Vibracije” – orkestar sastavljen od 36 malih robota. Geist će računalnom manipulacijom robotića koji sviraju vibrafon uživo pred publikom izvesti audiovizualni performans, stvarajući skladbe inspirirane skladateljima kao što su Terry Riley, John Adam, Steve Reich i Harry Partch.
Kao školovani klasični glazbenik, kako ste se počeli uz glazbu baviti i robotikom, a zatim i integrirati glazbu i tehnologiju?
Odrastao sam uz klasičnu i crkvenu glazbu, pjevao u zboru i svirao u orkestru. Kada mi je bilo 14 godina, otkrio sam interes za tehnologiju, hakiranje i slično, tako da sam prirodno počeo kombinirati te stvari. A dok sam studirao elektrotehniku, shvatio sam da sve to mogu odvesti puno dalje i kombinirati robote i glazbu.
U tom polju ste pravi pionir – što se nadate postići svojim radom?
Tehnologija je način da ljudi prošire svoj spektar mogućnosti. Stoga se svojim radom ne fokusiram na korištenje tehnologije čisto u svrhu korištenja tehnologije, već kako bih radio stvari koje bez nje ne bih mogao. Na primjer, roboti mogu svirati puno brže i točnije nego ljudi. U isto vrijeme, kada stvaram glazbu s robotima, taj zvuk i dalje postoji u stvarnom svijetu i zvuči puno prirodnije nego kada bih koristio samo računalo. Koristeći robote mogu stvoriti novu vrstu zvuka koja postoji negdje između digitalnog i prirodnog. Također, roboti izgledaju više kul od laptopa!
Što zagrebačka publika može očekivati večeras?
Na Device_art festival stižem sa svojom novom instalacijom “Vibracije”. Bazira se na jazz-instrumentu koji znamo kao vibrafon, ali sve tonove sviraju mali roboti. Svi moji instrumenti funkcioniraju tako, kombinirajući robote i prave glazbene instrumente. Primjerice, možete uzeti bubanj i udariti ga strojem. Taj stroj kontrolira računalo – poput ritam-mašine – i tako funkcionira moj mali robotski orkestar koji sa svog računala pokrećem uživo.