razgovor Dinko Bogdanić

Mrsić je obećao da će balerine u mirovinu sa 42 godine

Foto: Tino Jurić/Pixsell
Mrsić je obećao da će balerine u mirovinu sa 42 godine
03.03.2015.
u 13:00
Šef Baleta splitskog HNK o stanju u struci
Pogledaj originalni članak

        Originalni baletni kostimi mogu trajati 60, 70 pa čak i više godina. Ukoliko su stručno zbrinuti i očuvani u njima se moženastupati. Dokazao je to Balet HNK Split na premijeri najpoznatijeg i najizvođenijeg baletnog djela znamenitog Frana Lhotke “Đavo u selu” ukojoj su plesači igrali u originalnim kostimima iz 1954. posuđenim iz HNK Zagreb, a neki dijelovi kostima datiraju čak iz 1937. godine. No,koliko mogu “trajati” plesači?

– Radni vijek plesača puno je kraći jer balet je iznimno teška profesija. Nadam se međutim, kako će ministar Mirando Mrsić ispuniti obećanje. Najavio je da će od sljedeće godine, kad se donese novi Zakon, profesionalne baletne plesačice moći u mirovinu s navršenih 42 godine života, a plesači s 45 godina. Bilo bi lijepo da konačno i mladi koji se nemaju gdje zaposliti dobiju radno mjesto. Imamo pet, šest djevojaka iz Baletnog studija HNK Split koje već dvije godine plešu u našem repertoaru. Mogle bi biti angažirane, ali mi ih za sad nemožemo zaposliti, objašnjava Dinko Bogdanić, šef splitskog Baleta.

Publika je oduševljeno ispratila premijeru “Đavla u selu” koju su točno na 80. obljetnicu praizvedbe u Zürichu, u splitskom kazalištu postavili Ljiljana Gvozdenović i Dinko Bogdanić prenoseći koreografiju Pie i Pina Mlakara. U predstavi sudjeluje više od 170 izvođača, baletnih solista i članova ansambla, djeca polaznici Baletnog studija HNK Split, plesači iz muškog ansambla KUD Jedinstvo i KUDŽ Filip Dević, Orkestar, Zbor i solisti splitske Opere.

Orkestrom je dirigirao vrlo angažirano maestro Hari Zlodre koji je, zanimljivo je, dirigirao Orkestrom na predstavi “Đavo u selu” koja se u Splitu igrala prije 23 godine. U suradnji sa zagrebačkim HNK koristi se scenografija Antuna Augustinčića i kostimi Inge Kostinčer iz postave “Đavla u selu” iz1954. godine koje su za potrebe splitskih izvedbi prilagodili i nadopunili Antun Serdar i Ika Škomrlj.

– Originalni su mnogi dijelovi kostima u predstavi, otkriva Dinko Bogdanić ističući da su u Zagrebu kompetentni stručnjaci koji vode računa osvakom kostimu. Tako su i ovi “prastari”, ali iznimno vrijedni koje je kostimografkinja Inga Kostinčer tražila i skupljala po našim selimaizvrsno sačuvani. U splitskom teatru izložen je i kostim Ane Roje ručno bojan, a u istom crvenom prsluku kojeg “nosi” seoski momak Mirkoprije puno godina igrao je i sam Dinko Bogdanić.

Splitski plesači nemalo su bili iznenađeni kad su vidjeli kostime starije od njihovih baka i djedova. Čudili su se kako su očuvani, mirišljivi, čisti. Gotovo su “padali u nesvijest” kad im je rečeno da su neki iz 1937. godine. Nevjerovatno! S posebnom su ih pozornošću odijevali i “ulazili” u uloge zapravo zadane tim kostimima.

– Ovaj balet ima tradiciju, još od 1954. kad su nastupali Ana Roje i Oskar Harmoš. Imamo zavidnu baletnu povijest, Horvata, Smoju, Perića,Štambuka i mnoge druge. To ne smijemo zaboraviti. Moja je dužnost da mlade podsjećam da su stasali iz solidne sredine svjetske umjetnosti, kaže Bogdanić.

>> Baletni spektakl u originalnim kostimima iz 1955. godine    

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

IU
Ivan.ustav
14:08 03.03.2015.

bitno da baustelac radi do 65

NE
Neba
22:50 03.03.2015.

Kostimi su iz zagrebackog HNK...