Kako se ističe u najavi, digitalno izdanje Filozofskog teatra pod krilaticom "Smislimo svijet ispočetka" odvijat će se svakog četvrtka tijekom travnja u 20 sati na YouТube kanalu Bitef teatra, gdje će se prenositi razgovori uživo s Bitefovim kazališnim umjetnicima kao što su Oliver Frljić, Anja Suša i mnogi drugi.
Razgovore će moderirati Srećko Horvat i Maja Pelević a gledateljima će biti omogućeno postavljanje pitanja sudionicima.
Pokrenut kao inicijativa Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu 2014. godine, Filozofski teatar projekt je započet s ciljem ponovne uspostave bliske veze između filozofije i teatra. Od sezone 2019./20. Filozofski teatar dio je redovitog repertoara beogradskog Bitef teatra.
Pokretač i voditelj projekta je hrvatski filozof Srećko Horvat. "Veza između filozofije i kazališta uvijek je bila jača nego veza između filozofije i bilo kojega drugog medija", ističe Horvat. Kazalište je također uvijek bilo mjesto za aktivno promišljanje društva i društvenih procesa, a Filozofski teatar otvara prostor za javnu diskusiju, što je u ovom trenutku više nego nužno, smatra.
"U doba globalne pandemije, kada smo zatočeni u svojim kućama i moramo paziti na distancu, treba nam socijalna povezanost i kritičko mišljenje više nego ikad. Filozofski teatar zasad nastavljamo drugim sredstvima, dok se ponovo - nadam se uskoro - ne vidimo opet u kazalištu. Povratka na 'dobra stara vremena' ionako nema, jer ni ta stara vremena nisu bila dobra. Na nama je težak ali nužan zadatak da smislimo svijet ispočetka", poručuje Horvat.
O mogućnosti djelovanja i stvaranju drugačijeg svijeta nakon globalne pandemije Horvat će u prvom online FIlozofskom teatru u četvrtak, 9. travnja, razgovarati s redateljem Oliverom Frljićem, s kojim je prije dvije godine u sklopu 52. Bitef festivala u Bitef teatru u Beogradu održao jedan od najposjećenijih Filozofskih teatara.
Horvat i Frljić će se u četvrtak prvi puta vidjeti i razgovarati nakon što ih je razdvojila epidemija. Naime, njih su dvojca nedavno u Burgtheatru u Beču kurirali program kazališnih predstava, predavanja i performansa. Oliver se potom uspio vratiti u Hrvatsku, dok je Srećko ostao "zatočen" u Beču.
Njihov razgovor o smislu kazališta i kulture u doba koronavirusa u programu je od 20 sati na YouTube kanalu Bitef teatra.
Da, stvarno, kako izgledaju Frljićeve vrhunske kulturne predstave u doba korone? Je li morao modificirati scenu s izvlačenjem zastave iz vagine, ili scene u kojoj glumci mokre, onaniraju, povraćaju, siluju i pljuju, skidaju se u gaće...?