Veliko uzbuđenje vladalo je oko Ubisoftove najave da će nova igra "Star Wars Outlaws" biti smještena u otvorenom svijetu, što je bolno nedostajalo dosadašnjim igrama smještenima u omiljeni svijet Ratova zvijezda. U Večernji list nedavno je stigao recenzentski primjerak igre oko koje se na internetu već lome koplja – dvije najčešće ocjene na različitim platformama su joj 5 i 1, što najbolje govori o podijeljenim reakcijama igrača. Je li istina negdje u sredini?
Za početak treba reći da "Star Wars Outlaws" donose dobrodošao svjež pristup poznatome svemiru, udaljujući se od uobičajenih priča o Jedi vitezovima i Sith lordovima. Smještena između događaja iz filmova "Imperij uzvraća udarac" i "Povratak Jedija", ova igra prati glavnu junakinju Kay Vess, kradljivicu slabe sreće koja se nada postati uspješna plaćenica. Kada se zamjeri lokalnom moćniku Zereku Beshu, prisiljena je otići s matičnog planeta, u avanturu koja joj može donijeti spas.
Na putu zločinačkim podzemljem prati je ljubimac Nix, simpatično biće koje igra važnu ulogu ne samo u rješavanju zagonetki već i u borbi, jer može ometati ili čak napadati neprijatelje. Kada se tome dodaju i njegove mogućnosti provlačenja kroz prolaze kojima Kay ne može, sposobnost aktiviranja jednostavnih sklopki, dohvaćanja stvari, pa čak i krađe, Nix dodaje zabavan sloj strategije koji je rijedak u igrama ovog tipa.
U svemu drugome, "Star Wars Outlaws" tipična je Ubisoftova avantura kojoj neki zamjeraju da je "Assassins Creed presvučen u Ratove zvijezda", iako me pomalo zastarjelom mehanikom više podsjeća na njihov hit-serijal Far Cry, a relativno generičkom pričom na "Avatar: Frontiers of Pandora". Tu je, dakle, standardna kombinacija borbe, penjanja i šuljanja, smještena na mapu koja uključuje niz planeta kojima se možemo kretati pješice ili speederom.
Iako igra nominalno nudi otvoreni svijet, on nije potpuno slobodan kao u "No Man's Sky" ili "Starfieldu". Umjesto toga, "Star Wars Outlaws" zadržavaju strukturu s ciljevima koji nas vode u dvadesetak sati osnovne misije, uz sporedne avanture koje omogućavaju stjecanje dodatnoga iskustva te relativno limitirane mogućnosti interakcije s okolinom.
Jedan od najzanimljivijih aspekata ove Ubisoftove igre je sustav sindikata – na svojem putu Kay može odabrati surađivati s različitim zločinačkim organizacijama, a svaki odabir utječe na njezinu reputaciju među pojedinim skupinama, što rezultira lakšim ili težim pristupom njihovim teritorijima i drugim pogodnostima. Pri tome ne treba previše strahovati, jer odluke koje tako donosimo više su povezane s kratkoročnim taktičkim ciljevima nego s dugoročnim promjenama u priči. Možda je to i propuštena prilika, jer bilo bi zanimljivo da naše odluke imaju trajne posljedice koje bi nam omogućile nekoliko različitih prelaženja igre.
Najviše kritika na račun "Star Wars Outlaws" odnosilo se na male mape, manjak uzbuđenja i osjećaj da se radi o još jednom prepakiravanju iste strukture, što je zapravo točno. Međutim, igrajući je satima pronašla sam i svojevrsnu utjehu u osjećaju poznatosti kakav nam Ubisoft htjeli-ne htjeli nudi, a ponekad je to sve što je igraču potrebno.
Fanovi pak ističu odličan sound design, privlačnost prepoznatljivog svijeta Ratova zvijezda i činjenicu da se avantura igra iz perspektive običnog čovjeka zaglavljenog u kriminalnom miljeu, što je također odreda točno. Hoće li vam biti dovoljno, ovisi o vašim očekivanjima.
Katastrofalna igra što se tiče samog igranja, kretanja likova, grafike itd. Izgleda da su svi novci kod razvoja potrošeni na deobjektivizaciju likova i DEI savjetnike, nije ostalo ništa niti za game engine, priču, a i producenti su valjda birani po ključu... Nakon bojkota Ubisoftovih igara u Japanu, čini se da će se to samo proširiti na cijeli svijet.