Projekt Euroimagesa

Naši filmaši u koprodukciji s art-zvijezdom P. Greenawayem

Peter Greenaway
Hendrick Goltzius
Hendrick Goltzius
Kuhar, lopov, njegova žena i njen ljubavnik
16.03.2011.
u 19:08
Za posrnulu filmsku industriju suradnja na ovom projektu bila bi više od dizanja morala
Pogledaj originalni članak

Po svemu sudeći hrvatska bi kinematografija napokon trebala postati poprištem zapaženije filmske koprodukcije. Vijeće Hrvatskog audiovizualnog centra u četvrtak donosi odluku o sudjelovanju u snimanju najnovijeg filma britanskog redatelja Petera Greenawaya, biografskom filmu o nizozemskom slikaru Hendricku Goltziusu.

Najveća suradnja dosad

U projektu “Goltzius And The Pelican Company”, Hrvatska bi bila manja produkcijska partnerica u tom projektu, ali bi značaj toga posla za posrnuli moral domaće industrije bio izuzetno velik.

Doduše, ni financijska strana nije za odbaciti; mi bismo u projekt trebali uložiti milijun kuna, dok bi na gostovanju stranaca i poslovima koje bismo za njih obavljali ovdje ostala sedam puta veća svota.

Ova koprodukcijska suradnja izravna je posljedica našega sudjelovanja u međunarodnom fondu Euroimages. Nije prva, ali je najveća i događa se u vrijeme najjačih aktivnosti HAVC-a za micanje audiovizualne industrije s mrtve točke, zbog čega u mnogočemu ima i simboličku vrijednost.

Petera Greenawaya domaći filmofili najvjerojatnije najviše pamte po izvanrednom art-klasiku “Kuhar, lopov, njegova žena i njezin ljubavnik” iz 1989.. godine, a dotad je kultni status zapaženo gradio filmovima “Crtačev ugovor” (1982.), “Trbuh arhitekta” (1987.) i “Davljenje po brojevima” (1988.). U posljednjih dvadeset godina imao je manje sreće s filmovima “Prosperove knjige” (1991.), “Pillow book” (1996.), Osam i pol žena” (1997.) i drugima. Posljednjih pet uglavnom provodi radeći filmove o velikim slikarima.

Životom Rembrandta prvo se, na sebi svojstven egzotičan i ekstravagantan način, pozabavio u biografskom filmu “Nightwatching” (2007.), a dvije godine kasnije napravio je dugometražni dokumentarac kao svojevrsni esejistički pogled na Rembrandtovu najpoznatiju sliku, Noćnu stražu, kroz koju progovara o današnjoj vizualnoj nepismenosti.

Novi domaći projekti

Svatko tko je gledao ijedan od Greenawayevih filmova zna odakle ta potreba za prodikom jer riječ je o redatelju koji izrazito mnogo polaže na vizualni artizam; on ponekad, u slučaju slabijih radova, može djelovati kao pretenciozan, međutim njegovi filmovi iz prvog dijela karijere, u kojima je izuzetno plodno i poticajno spajao sklonost vizualnom ekshibicionizmu i sadržaj, apsolutno mu daju autoritet. Kao i činjenica da se na početku karijere školovao za slikara, te da je i danas zapažen autor instalacija koje bi u slučaju njegova dolaska u Hrvatsku bilo pametno i izvedivo izložiti u Muzeju suvremene umjetnosti.

Igrani film o Goltziusu, slikaru s prijelaza 16. na 17. stoljeće, trebao bi biti njegov svojevrsni povratak.

Službena informacija o ovom projektu trebala bi biti objavljena na HAVC-ovoj konferenciji za novinare na kojoj će biti objavljeni i rezultati natječaja za domaću filmsku proizvodnju, te premijerno i za poticanje scenarija za televizijske serije i dokumentarce.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.