Sretnici koji su pohodili do sada održane koncerte jubilarnog izdanja Zagrebačkog međunarodnog festivala komorne glazbe sada o svojim doživljajima već pričaju legende. Četiri koncerta održana prošlog vikenda, uključujući Mozartovu matineju i soareju na kojima je istaknutu ulogu imao klarinetist Andreas Ottensamer, bili su još jedno prijateljsko okupljanje glazbeničke elite koja je na licu mjesta, u različitim komornim sastavima, stvarala neponovljive i čudesne interpretacije remek-djela klasične glazbe.
Usprkos svemu, financijskoj krizi i sve manjoj institucionalnoj potpori kulturi, a ponajviše vremenu ispunjenom sve većom bukom ispraznosti i gluhoćom "javnosti" za profinjene i kulturno neprocjenjive vrijedne događaje ove vrste, Susanna Yoko Henkel i Dalio Despot odlučili su na dostojan način proslaviti deseti "Zagreb Kom". Poput deset slavljeničkih svijeća, zagrebačkoj su publici pripremili deset sjajnih koncerata s dobro promišljenim programima i pomno odabranim vrhunskim umjetnicima.
Nijedan festival te vrste u Hrvatskoj, a i nema ih baš previše posvećenih komornoj glazbi, ne ispunjava sve kriterije izvrsnosti kao deseti Zagreb Kom. Glazbenici traženi i proslavljeni širom svijeta udružuju još jednom svoje prijateljstvo i glazbeničke strasti u dostizanju savršenstva na koncertnom podiju.
Festival je ove godine odgovorio čak i na one prigovore, besmislene i nedostojne kad je riječ o apsolutnoj glazbenoj umjetnosti koja ne poznaje granica, o tome da zanemaruju Hrvate, kako glazbenike tako i skladatelje. Ne popuštajući nametanju "nacionalnog" kriterija, u festival su, uostalom kao i proteklih godina, bili uključeni i vrhunski glazbenici iz Hrvatske koji svojom izvrsnošću pripadaju svjetskom glazbeničkom društvu i bratstvu. Povrh toga, održan je i koncert posvećen isključivo djelima hrvatskih skladatelja, a ni ovaj put nije zanemarena edukativna svrha koncerata za najmlađu, novu publiku.
Jedna od osobitih kvaliteta, kakvom se ne mogu podičiti ni mnogi slični razvikani festivalu u svijetu, svakako su koncerti koji spajaju glazbu i književnost. U tom duhu sastavljen je program pretposljednjeg koncerta koji se održava večeras, u petak 16. listopada. Program pod angažiranim naslovom "Protiv šutnje" vraća u život, a dijelom i prvi put pred našu publiku donosi opuse Antona Weberna, Hannsa Eislera, Hansa Krasa, Erwina Schulhoffa i Felixa Mendelssohna, isprepletene s tekstovima Bertolta Brecha, Stefana Zweiga i Thomasa Manna koje tumači glumac Krešimir Mikić.
Koncert na kojem sudjeluju i Zagrebački solisti počinje večeras u 20 sati, u Hrvatskom glazbenom zavodu, gdje festival sutra, 17. listopada, zaključuje večer posvećena remek-djelima baroknih majstora uz sudjelovanje još jednog vrhunskog domaćeg sastava, Hrvatskog baroknog ansambla.
Bit će to još jedna prilika da se doživi muziciranje fantastičnog dueta koji čine gitarist Petrit Çeku i violončelistica Monika Leskovar, a uz Susannu Yoko Henkel tu je i violončelist Giovanni Sollima. I zato, ne slušajte legende o festivalu Zagreb Kom, nego budite njihov dio, u gledalištu i ove godine preobraženog i oplemenjenog prostora Hrvatskoga glazbenog zavoda.