Gergijev u Ljubljani

Nezaboravni Čajkovski na velikoj ljetnoj pozornici Križanke

Foto: Miha Fras
Nezaboravni Čajkovski na velikoj ljetnoj pozornici Križanke
31.07.2013.
u 18:09
Ljubljana se ne odriče klasike i svjetske razine svog festivala za koji ima i mnogobrojnu publiku
Pogledaj originalni članak

Za ozbiljan festival čiju okosnicu čini klasična glazba najprije treba stvoriti uvjete, a Ljubljana ih ima. Čak i kad je Cankarjev dom u remontu, kao čitavo ovo ljeto kada se uređuje interijer i mijenjaju se stolice, Ljubljana za koncerte klasične glazbe još uvijek ima sasvim pristojnu dvoranu Slovenske filharmonije, a tu je i lijepo uređena i natkrivena ljetna pozornica Križanke. Još kad se na tih nekoliko sati zaustavi promet okolnim prometnicama, pa i glavnim, može se bez smetnje održati bilo koji vrhunski koncert.

Bez rizika od nepogoda

A takav je bio onaj što ga je u utorak navečer na toj pozornici održao Simfonijski orkestar Marijinskog teatra iz Sankt Peterburga pod vodstvom svog velikog, karizmatičnog i dugogodišnjeg dirigenta Valerija Gergijeva.

Svi hrvatski ljetni festivali i njihova publika mogu samo čeznutljivo gledati prema Ljubljani. Doduše, publika, osobito ona sa sjevera Hrvatske, ima još jednu mogućnost: krenuti u Ljubljanu koja nam je nakon gradnje autoceste doista blizu, a nakon ulaska Hrvatske u EU još i bliže.

Veliki orkestri s ozbiljnim repertoarom u Hrvatskoj jednostavno preko ljeta nemaju gdje nastupiti a da to ne bude spojeno s velikim rizikom ne samo od vremenskih nepogoda nego i od brojnih drugih ambijentalnih utjecaja kakvi nimalo ne pogoduju vrhunskim izvedbama one umjetničke glazbe koje se Ljubljana ne odriče, baš kao ni svjetske kvalitete svog festivala.

Usto, čak i ljeti, kad i Slovenci idu na godišnje odmore, ta iz zagrebačkog kuta gledano mala Ljubljana i dalje ima brojnu publiku. Tako je u ovom koncertu uživalo oko 1300 ljudi koji su popunili sva mjesta lijepo uređenog i udobnog, a i akustički sasvim pristojnog auditorija.

Dolazi i Gewandhaus

Dragi gosti iz Rusije nisu nam ostali dužni ni u jednoj noti, kako na početku u veličanstvenoj uvertiri Wagnerove opere Tannhäuser, tako i u drugom dijelu kada je na programu bila glazba koja teče njihovim žilama: Četvrta simfonija u f-molu Petra Iljiča Čajkovskog. Moćni limenjaci i fino uigrana sekcija drvenih puhača imali su jako važnu ulogu, ali gudački korpus Marijinskog i dalje najviše zapanjuje svojom preciznošću, savršenom uigranošću, ali i nekom emocionalnom sljubljenošću s glazbom kakvu mnogi drugi, tehnički jednako savršeni orkestri nemaju. Lijepo otkriće koncerta bio je i vrlo nadaren devetnaestgodišnji pijanist Dmitrij Majboroda, solist u Griegovu Klavirskom koncertu.

Cankarjev dom otvara se 28. kolovoza kada Ljubljanski festival dovodi slavni Orkestar leipziškog Gewandhausa s maestrom Chaillyjem i Mahlerovom Devetom, a potom 2. i 3. rujna čitavu Operu Marijinskog s Rajninim zlatom i Walkürom.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.