Ruska agresija na Ukrajinu izmijenila je i repertoar zagrebačke Opere pa je umjesto "Evgenija Onjegina" pri kraju sezone izvedena Puccinijeva "Tosca". Dirigentski štapić povjeren je ukrajinskoj dirigentici Alli Kulbabi iz kijevske Nacionalne opere i njezin angažman ima i umjetničko, a ne samo simbolično opravdanje. Na početku predstave solidarnost Ukrajini iskazala je intendatnica HNK Dubravka Vrgoč, a odgovorio joj je ukrajinski veleposlanik Vasilj Kirilič, citirajući Ivana Meštrovića i Marka Marulića. Operni zbor je pod ravnanjem Luke Vukšića izveo i Molitvu za Ukrajinu.
Najnovija zagrebačka "Tosca" predstava je preseljena u Zagreb iz palermskog Teatra Massimo, a produkcija je prvi put izvedena na festivalu Teatro del Maggio Musicale Fiorentino. Riječ je o likovno raskošnoj i redateljski uravnoteženoj predstavi koju potpisuju argentinski redatelj Mario Pontiggia, te autor kostima i scenografije Francesco Zito. Publika je čula i dječji zbor koji je uvježbala Dijana Rogulja Deltin, a treba istaknuti i Operni zbor HNK (zborovođa L. Vukšić) na izvanserijskom nastupu, kako pjevačkom, tako i onom scenskom. Njihov moćan pjev naročito je došao do izražaja u odlično izvedenoj sceni Te Deuma kojom završava prvi čin nagovještavajući tragedije koje slijede. Pohvale idu i raspoloženom orkestru koji je temeljni kamen svake operne izvedbe. U glavnim ulogama nastupili su hrvatski nacionalni prvaci, dvoje najpoznatijih po ulogama u HNK Ivana pl. Zajca: sopranistica snažnog, primadonskog zapjeva i kultivirane scenske pojave Kristina Kolar u zahtjevnoj ulozi Tosce te operni veteran nepoderiva glasa bas Giorgio Surian kao negativac Scarpia.
Ulugu Cavaradossija muzikalno je, kao i uvijek, donio eterični Tomislav Mužek. Glasovno uvjerljiv bio je Siniša Štork kao Angelotti, a valja istaknuti i mlade pjevače Filipa Filipovića, Ivana Šimatovića, Marina Čargu, Luciju Jelušić i Borisa Beusa kao tamničara koji su pridonijeli uspjehu "Tosce".