"umri ženski"

Novi Kerempuhov hit je pametna, urbana komedija o muško-ženskim odnosima

Novi Kerempuhov hit je pametna, urbana komedija o muško-ženskim odnosima
12.10.2020.
u 10:26
Kerempuh je u subotu predstavio svoju novu predstavu o muško-ženskim odnosima “Umri ženski” u režiji Rajka Minkovića.
Pogledaj originalni članak

Nakon što je predstava tog kazališta “Ja od jutra nisam stao” (tekst Una Vizek, režija Nana Šojlev) trijumfirala na nedavnim Danima satire Fadila Hadžića, Kerempuh je u subotu predstavio svoju novu predstavu o muško-ženskim odnosima, znakovitog naslova “Umri ženski”. I time je Satiričko kazalište Kerempuh dobilo novi hit, pametnu i urbanu predstavu u kojoj na najbolji način do izraza dolaze sve finese glumačkog ansambla tog kazališta.

Autorica Marina Vujčić u ovoj slatko-gorkoj komediji progovara o životima žena koje žive tu, svuda oko nas. Rukopis je sličan onom u njenim nagrađivanim romanima koje smo odavno zavoljeli i zbog načina na koji se (toplo) podruguje i sebi i svima nama. U ovom dramskom tekstu Marina Vujčić uspješno barata svojevrsnim klišejima, te su njezine junakinje usamljena usidjelica koja se boji i ljubavi i života, starija žena koja troši ‘piletinu’, uspješna poslovna žena koja uzdržava svog ‘moćnog’ kreativca i pristaje na sve vrste kompromisa, ali i prevarena žena koja trpi suprugov izvanbračni ‘izlet’ znajući da je on preveliki slabić da zauvijek ode. 

Time je Marina Vujčić uspjela stvoriti nevjerojatno svjež i uvjerljiv pogled na vrijeme u kojemu živimo. Ništa u priči o majci i njezine tri odrasle kćeri koje se bore protiv samoće nije banalno i zato se u osobinama njezinih junakinja lako prepoznaju baš sve žene. Vjerojatno je tako i sa dečkima u mraku kazališta, ali nitko vam od njih to sigurno neće priznati.

Taj podatni materijal redatelj Rajko Minković postavlja na scenu bez prevelikog mudrovanja. Žene ostavlja u prvom planu, one su ovdje junakinje, dok su muškarci redom gubitnici, ali one vrste bez kojih se ne može. Mnogo je uvjerljivosti i životnosti ovdje postignuto izborom glumaca. Ne samo da su svi od reda odlični, već ih ovdje vidimo u ulogama koje doista nisu na ‘prvu loptu’. Tko bi, primjerice, očekivao baš Luku Petrušića u ulozi velikog ljubavnika koji se skriva u serviseru klima-uređaja, ali zbog neočekivane uloge kao i majstorske glumačke izvedbe lik i njegova priča postaju uvjerljiviji i životniji.

Redatelj se uz glumce okružio dobrom ekipom suradnika, a očito je povukao ‘veze’ još iz mladenačkih dana i rada na Stojedinici, jer je autor (i izvođač) vrlo uspješne pjesme “Sjaj što izdaje”, koja se provlači predstavom, Darko Rundek.

Sam Minković je, uz Doru Delbianco, autor adaptacije teksta, ali i autor videa koji prate priču i daju joj, od klupe u Maksimiru do tramvajske stanice u Ilici, diskretan i nenametljiv, zagrebački štih.

Zbog tih je videoprojekcija, kao i animiranih scena čiji je autor Dino Krpan, scenografija Irene Kraljić svedena na najpotrebnije, dok kostimi Vedrane Rapić učinkovito nadopunjuju karakterizaciju likova.

Od uloga koje smo vidjeli, u prvi je plan iskočio Nikša Butijer. Nije to prvi put da ga vidimo u ulozi policajca, i to onog koji u fušu radi kao privatni detektiv specijaliziran za ljubavnu problematiku, ali ga definitivno još nismo vidjeli kao ‘piletinu’. On i Nina Erak-Svrtan čine glavni ljubavni par u predstavi oko kojeg se, baš kao u spretnom puzzleu, slažu sudbine ostalih junaka.

Nina Erak-Svrtan kao srčana mama osvaja energijom i sarkazmom, ali tek na samom kraju predstave, kao žena koja je preživjela moždani udar, pokazuje vrhunce svoje glumačke vještine jer ni u jednom trenutku ne prelazi tanku granicu između lika i karikature, a opet uspješno zabavi publiku.

Njezine ‘kćeri’ su Ines Bojanić, Mia Anočić-Valentić i Iskra Jirsak, od kojih baš Iskra zaslužuje posebnu pohvalu. Ona se, naime, ekipi predstave pridružila doslovno u zadnji čas, ali je unatoč tome tekst i lik svladala do najsitnijih detalja, tako da se njezino uskakanje u predstavu u posljednja dva tjedna pripreme zaista ne može primijetiti.

Ines Bojanić suvereno, s doziranom neurotičnošću, barata razgovorima s muškarcem koji ne postoji, baš kao što Mia Anočić-Valentić liku ljubavnice pristupa na svjež način, pa tako igra ženu koja ne drami previše jer je u tome širom otvorenih očiju. Baš zbog toga odlična je u suigri s Anitom Matić-Delić koja glumi zakonitu ženu u ljubavnom trokutu.

A kako u ovom tekstu i ovoj predstavi nema pozitivnih i negativnih junaka, jer svi su oni, baš kao i svaki čovjek, mješavina svega toga, tako su i uloge prevarene žene i parazitskog umjetnika sačinjene od brojnih finesa. Sve te sive nijanse na scenu su donijeli Anita Matić-Delić i Damir Poljičak. 

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.