Samoborska glazbena jesen

Odgovor na nenormalnu godinu nenormalno sjajni koncerti

Foto: SGJ
Odgovor na nenormalnu godinu nenormalno sjajni koncerti
04.10.2020.
u 15:56
Petrit Çeku, Pedro Ribeira Rodrigues i Tomislav Vukšić sinoć su na gitarama svirali i Beethovena, a večeras festival zaključuje vrhunski festivalski komorni sastav koji možete čuti samo u Samoboru
Pogledaj originalni članak

Pretposljednji koncert 45. Samoborske glazbene jeseni donio je gitarističku perfekciju za koji je zaslužan trio Elogio – Petrit Çeku, Pedro Ribeiro Rodrigues i Tomislav Vukšić. Tako piše u festivalskom priopćenju o koncertu koji je održan jučer, 3. listopada, u samoborskoj žušnoj crkvi sv. Anastazije, a PR-službe svih festivala uglavnom sve koncerte opisuju kao izvanredne i savršene.

Ali, premda na koncertu nisam bio, u ovom slučaju mirne duše prenosim ocjenu iz priopćenja zato što još nikada nisam bio na koncertu Petrita Çekua, bilo samog, bilo s Elogiom, koji nije bio ne samo gitarističko, nego i opće-glazbeno umjetničko savršenstvo.

No, na stranu dojmovi, pohvale i kritike, u ovoj priči ima važnih činjenica koje treba istaknuti. U prvom redu, važna je vijest da je Petrit Çeku napravio novi aranžerski pothvat obradivši za tri gitare Beethovenovu Sonatu za klavir br. 15 u D-duru, "Pastoralnu", koja je sinoć premijerno svirana uz njegovu raniju obradu Schubertovih pijanističkih impromptua. Nadamo se da će što prije i publika u Zagrebu i drugdje po Hrvatskoj i svijetu moći čuti novo djelo virtuoznog gitarista koji oduvijek govori da mu je među glazbalima najveća ljubav klavir, a ima skladateljski i dirigentski um.

Druga činjenica koju treba pohvaliti i istaknuti kao dobar primjer je način na koji Samoborska glazbena jesen pazi i mazi "svoje" umjetnike, uspostavljajući i njegujući dugogodišnje veze zbog kojih im se vrhunski glazbenici rado vraćaju i donose ovakve divne i ekskluzivne darove, poput gitarističkog naklona Beethovenu.

Priopćenje festivala apsolutno je ispravno i točno kada govori o neraskidivoj vezi Samobora i njegovog sjajnog festivala s Triom Elogio, a posebice Çekuom koji je tamo, prije šesnaest godina, na drugom izdanju natjecanja Ferdo Livadić, doživio jedan od svojih prvih trijumfa. Ostalo je već povijest, uključujući nanizane pobjede na najvećim i najvažnijim svjetskim gitarističkim natjecanjima. Publika je očito i ovaj put bila zadovoljna i dugo pljeskala jer su trojica gitarista odsvirala na bis još jedan pijanistički biser, Preludij br. 5 Sergeja Rahmanjinova.

Kao svi pravi festivali s vizijom i strategijom, Samoborska glazbena jesen ne samo da uz sebe veže vrhunske domaće i svjetske soliste i već postojeće ansamble, nego i povezuje sjajne glazbenike koji se samo u Samoboru sastaju, formiraju komorne sastave, uživaju uvježbavajući nove programe i donose rezultate pred publiku. Zato ni u nenormalnim uvjetima, kakve je svim festivalima donijela ova zaražena godina, publika u Samoboru nije ostala zakinuta za nastupe majstora.

Tako će biti i večeras, 4. listopada, kada 45. izdanje Samoborske glazbene jeseni - u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Samobor i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija RH, Zagrebačke županije, Grada Samobora i Hrvatskog društva skladatelja - svojim drugim nastupom zaključuje festivalski ansambl koji ove godine čine "naši, a svjetski" violinisti Sreten Krstić i Aleksandar Ivić, violisti Aleksandar Milošev i Hrvoje Philips, violončelistice Monika Leskovar i Jelena Očić, kontrabasist Ivan Nestić i pijanistica Martina Filjak. Na programu su dva dragulja komorne literature: Gudački kvintet u C-duru, D. 956 Franza Schuberta i Klavirski sekstet u D-duru, op. 110 Felixa Mendelssohna Bartholdyja.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ZV
zvezdomor
20:56 04.10.2020.

Samobor kao.divan grad muzički događaji ..šetnje...stari grad Sv.Ana...kremšnite ...Gradna...mostovi...sve evo baš sve nam je zgadio onaj tip sitni.kruminalac probisvjet lažov koji je nekim demonskim zahvatom došao na mjesto gradonačelnika i zakleo sam se ta tamo ne dolazim dok ga netko ne makne na bilo koji način